11/13/2012

semalam dan dynamo...

semalam pegi tesco .. kat ruang luar tesco tu ada plak la moto-motor kecik untuk budak main... 10 minint rm5.. time masuk memang ktorang laju je sorong troli lalu kawasan motor tu...pstu dah anak anak dalam troli merengek nak mintak naik .. mr.papa pegi janji cakap time balik kang baru singgah.. senyap la kejap budak-budak tu...msing-masing bertabah dan bersabar tapi ade jugakla bezikir tepi telinga aku nak main motor nak main motor haihhh!!! rimasss mama okeh!...
 
kali ni pegi tesco aku mcam tak beli ape sangat sebab barang-barang banyak lagi so saje nak tambah-tambah barang sket la ...mr.papa la yang ajak sangat nak ke tesco nak beli sabun basuh baju ... semua kerja-kerja basuh baju n sidai baju kan keje die, jadi dia memang akan cerewet gile bab pencarian sabun baju yang sesuai n die paling resah bile sabun basuh die terkurang sikit mesti meroyan ajak beli cepat-cepat takut habisla apa la... macam-macam perangai orang dalam dunia ni kan hahaha... padahal aku rasa sabun baju banyak je lagi tapi jenis dia tak boleh bile rasa sabun tu selalu pakai dah dia  rasa nak abis..tu tabiat pelik laki haku....  dan pilihan sabun basuh baju yang terbaik dimata dia adalah dynamo.. 
 
lagi satu...mr.papa sangat suka lama-lama kat area ubat gigi n berus gigi.... ni pun aku rasa stok belambak-lambak lagi kat umah tapi setiap kali g tesco mesti nak beli jugak berus gigi n ubat gigi... tak paham iolss...tak kisahla kan nak beli ape pun yang penting bukan dari duit poket aku haha sian dapat bini kedekut gile ;p


memang lama nak mam** anak - beranak ni memilih ....aku dah banyak kali pusing tengok-tengok barang n capai apa yang patut dorang still kat sini lagi serius memang dah biasa mcam tu...


yang kuat melayan lama mr.papa biasalah tak lain tak bukan si danish la.. sama naik dua branak ni.. rayyan? ade die nak kesah?? baik die baham muffin tesco yang sedap itu...hahaha sekali hadap 4 ketul uolss pitam jap!! nak bagi rayyan dok diam-diam ko sua je bahan makanan senyap la dia kt situ .. ;)

dah dapat yang bekenan dihati n aku tak tau nak pakai tahun bile sebab stok berus n ubat gigi dah belambak kami pun teruskanlah perjalanan cari barang-barang lain... n terus g bayar.. aku kali ni betindak sebagai follower sahaja n tukang sorong troli .... 

seperti yang dijanjikan pada awal lagi... n sape suruh bejanji?? kalau tak dikotakan nnti berdosa ;p...



masing-masing habis hati dapat naik motor yang dizikirkan dari awal tadi.... ape-ape la anak oii mama okey je asal korang happy mama pun happy... ;)

budak ni mula-mula malu lepas tu terus lupa diri... bedesup je.... 10 minit kira lama jgkla dorang main motor ni..okla kot harga rm5 kan... bepeluh ketiak gakla kejar dorang ni takut langgar orang langgar pintu kaca tepi-tepi tu.... 

kes paling dasyat time ni adalah rayyan mengamuk taknak lepas vespa tu.. bila aku angkat nak dukung dia boleh mengelupur sampai aku nak terlepas dia n memang aku lepas je dia beguling atas lantai nak jugak motor tu hoihh aku dah panas dah time ni.. tak penah buat perangai mcam ni mula tangan aku ringan je nak mencubit...mr.papa datang menyelamatkan keadaan tapi tewas jugak hahah last2 heret gak la si rayyan ni... boleh tahan kuat gak budak rayyan ni kalau mengelupur..kederat pompuan ni memang tak larat uolss ...kene bagi orang lelaki gak setel hahaha sian mr.papa senget- senget badan die dukung si rayyan ....

menangis lama gile dalam kete jenuh aku pujuk .. tak jalan jugak punyala sedih nak tinggalkan motor tu hahaha...dari tesco sampai rumah mendayu-dayu nangis pujuk ke ape ke semua tak dilayan... danish buat lawak pun tak jalan jugak... lame gile emonya...

bila sampai rumah tak abis-abis lagi nangisnya..mr.papa bawak baring kat bilik .last-last danish sound kat aku......

" mama adik ni slalu sangat nak dynamo lama-lama kan?..bisingla"

hahahahah danish buat lawak la plak nak oii.... tegelak aku dengar yang dynamo tu...aku pun jawabla...

 " abang, bukan dynamo la abang EMO la..dynamo tu sabun basuh baju.... tak baik cakap adik mcam tu dulu abang kecik -kecik dulu pun abang mcamtu jugak.."




sekian...


mama sayang anak-anak mama sangat-sangat!! nk dynamo ke eyemo ke tak kisahla hahaha....

  

No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers