11/11/2012

majlis konvokesyen n konsert ismart kids TADIKA BESTARI CERDAS

gile panjang tajuk harini.....
sana sini kat fesbuk mak pak pakat2 dok upload pic konvo anak konsert anak semua kan..aku rasa ahad lepas memang hari konvo bejemaah kot kan.. serius banyak tempat buat hari ahad ni.... 


termasukklah untuk tadika anak saya :).... pic okla banyak jugak aku snap..yess aku!! harap laki hakuu ??? kene paksa baru die pegang kamera sabor jelee...jadi jom kite mengembara di hari kejadian yang sangat manesss iteww .....

 dirasakan terlalu kreatif untuk snap sebegini ;p


awal-awal pagi dah kejutkan hero-hero kecik aku bangun...bedesup dua-dua bangun seriuss exited giler kot nak berkonsert..... senang keje mak bapak kau!! bersiap2 dulu pakai baju n seluar biasa sebab pagi-pagi tu nak kena hantar budak bedua tu ke sekolah then barulah teacher akan siap kan dorang betol2....n bawak ke dewan pun teacher yang uruskan...mak pak berdua duaan la seketika pergi ke dewan...serius time bedua tu rasa mcam ala rindunyaa la kat 2 bdak kecik ni..suspen je nak tengok dorang pakai baju ape, paling aku risau kat si rayyan ...budak cikabom tu kan manje..aku takut die buat perangai taknak pakai baju taknak naik pentas melalak je hoihhh scary okehh.... siap kan susu, roti, air dalam beg masing2 takut time besiap tu dorang lapar ke ape ke kan..padahal sebelum mr.papa hantar dorang g sekolah semua dah siap2 makan dah..takpe ape2 kite backup kan itu memang prinsip aku ..sedia kan payung sebelum hujan kata orang ...


macam biasa ...boleh dikatakan wajib!! setiap kali masuk kete tangkap gambo diri sendiri ..... fedulikss
abaikan muka sembab saya...pagi sangat time ni ;p


motif sangat ??

anak dah pos kat sekolah n biar teacher uruskan...jadi mama dalam kereta boleh berkamere dengan aman dan damai .... snap sana snap sini, mr.papa jeling sinis je kat bini gojes die ni..ade ai kesah bang??? fefeling baru kawen gitu tapi mr.papa kecoh taknak round2 dulu bedua die dok sebok nak ke dewan cepat2 takut tempat dapat blakang sangatla...takut danish n rayyan nangis la ape la.... rileks la kan tengok aku kewl jeeww.. laki aku memang mcam tu kalau bab anak hoihhh janganlah kau persoalkann..maktok n wan dah standby tunggu kat dewan dah.... ala tempat berlangsung nya dekat gile dengan rumah... tak sempat enjin nak panas dah sampai...


saya di hari kejadian dengan baju baru ;)...
****nnti kite story pasal baju ni k****
tak tau mr.papa mimpi ape tiba-tiba suruh aku senyum die nak snap n aku punnnnnn ape lagii heee
.....kesian kat bini slalu syok sendiri kowt....


memang cun sangatlah, awal gile kitorang sampai ...semua kosong lagi, kami orang ke 7!! 


 mama papa yang sedang berdebar-debar menanti anak-anak sampai 

port memang cun sangat !! betol jgak kata mr.papa datang awl boleh cari tempat duduk sesuka hati... serius memang depan gile kitorang duduk..taknak dok depan sangat sebab takut rayyan nampak kitorang nnti taknak naik stage plak nnti..so tempat kami memang sangat strategik...ok sambil tunggu majlis start kite isi dulu masa lapang dengan bergambar secara bejemaah....


mama, abah a.k.a maktok n wan
love wan n maktok kuat-kuat!!!! dorang ni yang over lebih nak tengok cucu-cucu..ape saja pasal cucu lautan api sanggup direnangi.... peguam bela cucu-cucu...jangan kau sentuh cucu2 kami..tu moto hidup dorang ;p.


mama saya ...
inilah kawan gaduh saya, kawan sms saya,  kawan gosip saya, ustazah saya, kaki drop saya, kaki sponsor baju kerja saya ;p, kawan merajuk saya, doktor saya, kawan bergayut berjam-jam kat telipon saya ;p

   maktok senyum mcam ni comelzzz....
..perangai maktok ni sebijik ngan mr.papa suka drop aku ...dorang kuat bersms mengutuk aku..ade je bahan nak drop aku ... komplot menantu n mertua!!! cetttt....

kedatangan para peserta yang memecahkan kekosongan dewan secara tiba-tiba. teacher pakat halau budak-budak yang tak sabar naik stage tu, menyelinap tau-tau nak ke stage dah..hahaha...tu dia anak bongsu ku yang aku bulatkan tu bekepit je ngan teacher die...tak lepas tu uols..time ni ktorang seboleh-boleh nak nyorok tak nak bagi die nampak antara kami berempat ni..kalau nampak gerenti habissss rosak program..comel gile pakai chiongsam*...aku  nak snap dekat-dekat tapi takut so snap dari jauh je la...ohh time ni rasa nak peluk die kuat-kuat!

 wan yang kiut bersama abang danish yang miut ;p

danish sampai-sampai terus terpa datang kat kitorang....tanjat mama tau tengok anak mama hensem pakai mcamni...terus peluk die kuat-kuat....sebak uols ..taktau la kenapa sebak tu datang tiba-tiba...susah nak gambarkan kat sini perasaan aku time tu ... korang paham kan perasaan aku kan?korang pun penah rasa kan ? ha mcam tula perasaan aku time tu rasa mcam bangga mcam seronok n tak sangka anak aku cepatnya  dah besar..

majlis pun bermula...pengacara ni teacher feberet danish...teacher ina danish panggil...danish manja gile ngan teacher ni.

intai rayyan dari jauh zoom gile-gile, memang sampai sudah rayyan tak perasan akan kehadiran kami... tengah siap-siap...syabas anak!!! mama bangga..*lap aimata**


tarian melayu tradisional..sumpah comel-comel...ada banyak persembahan .. tak ingat dah pun so gambar ada yang mana aku snap jew..huhu

 pakaian beragam dari budak-budak taska termasuk lah si rayyan... hahah budak-budak dari 3 tahun kebawah...semua tak jadi sudahnye dengan teacher-teacher naik stage... gugup kaedahnya...haha

ok rayyan bersiap sedia.... alahai anak mama...remos semua dah lepek... pagi tu papa die buat rambut anak-anak bukan main pacak lagi...ni nak naik stage melepek rambut...lagi pun time ni time rayyan tido..jadi muke seriuss jee mata layu ...tapi anak mama kuat btol semangat!!!

abang danish kewl....


 rayyan in da house yaaa.... still pegang tangan teacher... memperagakan pakaian masyarakat china ewahh!!


lepas tu dah lupa diri...menari tak hengat dunia atas tu tanpa menghiraukan rakyat-rakyat lain..over kau dik!


 barisan model ;p....* tepuk tangan kuat-kuat untuk rayyan!!!! tahniahh anak mama!!!


 turun-turun stage terus teacher hantar kat kitorang...muke rayyan serius je pstu buat muka malu...diam je sambil tutup mulut hahahaha rileks la dik....


 alolololo muka malu....muahhh!!!! 


papa rindu sangat letteww..... hahaha blasah susu sebotol terus uolsss ingat senang ke nak hiburkan peminat?? :p

diteruskan dengan choral speaking dari budak-buak 6 tahun..semua budak-budak kat sekolah ni alhamdulillah semua boleh membaca n bercakap dalam bahasa inggeris n bahasa melayu dengan begitu baik sekali...syabas cikgu-cikgu!! masuk darjah 1 nnti snang la sikit...harap danish n rayyan nnti pun terang hati mcam abang-abang n kakak-kakak 6 tahun tu....aminn......

cabutan bertuah!! mr.papa pun naik stage uolss no 007 naik!! hahahaha

cheeky dance...ya allah comel!!!

danish tengah ready tepi stage!!!! 


tak tau nak cakap apa... danish n kawan-kawan memang da best!!! mama bangga..walaupun abang over sikit nyanyi n menari ;p...rileks je atas stage...keturun sape le tew ;p...


mama sayang kamu berdua!!!


lega.. terus mintak roti!! baru ada selera ye nak....

asal senyum mesti muke mcam ni die buat!! maness la sangatt....

semua pic konvo budak-budak 6 tahun aku tak snap pun...hahah mentang-mentangla anak tak convo lagi kan... heheh rayyan dah mengantuk sangat so aku dah tak fokus kat majlis anugerah tu sangat dah ...tapi serius majlis bejalan dengan lancar ....alhamdulilllah....kite jumpa pulak tahun hadapan.....

jomlah balik...sebelum balik apalah salahnya kite posing lagi!!!!...

 wan n maktok seronok sangat tengok cucu-cucu kesayangan perform!!...


 macam biasa gosip kejap ... ;p

 pastu terus mr.papa suruh posing..dan kami punn smileeeeee ;)

 lelaki - lelaki yang ku cintai .....

 lagi.......


 bersama cinta hati dunia akhirat ku...insyaallah...amin.... 
wan n cucu-cucu....ade nak kesah korang becinta bagai? baik turun !! hahaha


 masuk kete terusss zzzzzzz....penat die hehehe 


baru bangun tido.... 


sekian sajalah cerita manis saya...semoga uols semua tak muntah tengok gambar yang lebih dari biasa.... tata

tamat







No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers