11/25/2012

MERISIK...

alhamdulillah ...abang aku yang no 2 dah sampai seru nak kawen kot... abang aku ade 2 orang je pun.. so seru tu dah smpai la n sekarang aku sebagai satu satunya adik perempuan die kena la pikir macam-macam sehinggalah ke majlis kawen nnti....family aku akan datang merisik dalam masa terdekat ni...date tak diketahui lagi ... sape tak seronok kan nak dapat kakak ipar baru....

mama aku serahkan segalanya persiapan untuk abang aku ni kat aku... untuk step yang pertama ni adalah majlis merisik.. mama tak cakap pun bila dorang nak g merisik tapi tadi dah cakap dah nak beli cincin... aku dulu merisik n bertunang sekali harung je so pengalaman untuk merisik tu aku takde.. abang aku yang sulung dulu pun tak merisik pun terus betunang je... untuk majlis merisik ni aku mengalami satu masalah la sket kan ..aku tak sure ape yang kene bawak ape yang kene buat.... mama lagi la moden katanya so die pun dah tak reti .. jadi korang semua boleh tak tolong aku ? selain cincin apakah lagi benda yang nak kena di serta kan sekali untuk majlis merisik????? sape ada pengalaman boleh habaq kat sini? sebab ai selaku adik n anak perempuan ni nak terus siap2 je malas nak tunggu-tunggu ...

sekian terima kasih

*pic google*

4 comments:

  1. dik, di tempat akak merisik cuma bawak cincin risik; tapi disesetengah tempat they wil bring along tepak sireh;itu ajer

    ReplyDelete
  2. potpetmama: thanks akk!!! muahh!!!

    ReplyDelete
  3. pengalaman sendiri- pihak lelaki bg cincin merisik dan buah tgn shj.. buah tgn pun coklat.. itu jer... i pulak tetiba melompat laaa bila tgk keluarga shahril dtg bwk buah tgn.. terus mintak tlg jiran pi beli kek bwk masuk ikut pintu belakang... hahaha.. tp merisik xde ape sgt.. yg penting cincin merisik... ;)

    ReplyDelete
  4. kakmawar: cincin n buah tangan tu nak kene hias2 ke kak? or bawak biasa je hahaha serius tak tau ..

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers