11/28/2012

mr.papa jangan bz pls

huhuhu...ape kan daya atas tuntutan kerja untuk mencari sesuap nasik :p memang mr.papa tak boleh elak dari kebzian yang melanda...serius uols bz yang teramat sangat...sekarang die dah keje tempat baru jadi makin bz lah nak setelkan banyak benda yang baru n sesuaikan diri dengan suasana yang lebih mencabar dari dulu...dulu pn bz tapi sekarang double bz....sian tengok die..aku ni ape yang boleh nak tolong pun kan tolong tengok jeleeww..dengan keje lagi dengan kebun lagi tak ke penat tu kan? walaupun kebun kecik je tapi jenuh la gak kan nak setel mcam-macam, tu pun nasib lah ada mama n abah aku tolong setelkan tapi takkan nak lepas semua kat dorang kan....sabtu ahad lepas sempatla balik manjung tengok kebun, lepas rindu kat mama abah aku, bincang-bincang pasal majlis abang aku nnti... baru aku tengok mr.papa rileks n tenang sket bila time cuti tu dengan anak-anak ....bahagia ku rasakan ... tapi aku sebagai isteri ni kena la paham dengan keadaan suami yang bz itu...


minggu depan  n minggu satu lagi mr.papa outstation huhu lagi jem la aku ngan anak-anak.... kalau time hari keje takpe ni sabtu ahad... oh bosan! yang paling sadis adalah aku tak dapat turut serta rombongan merisik abang aku nanti huhuhu..... sebab time tu mr.papa takada, dia ke cameron ..mama plak nak ke kl awal takkan aku nak folo dengan anak-anak je kan..mama pun kata tak payahla folo sebab dia lama kat kl nnti mcmana nak antar aku balik ipoh plak kan lagipun merisik je .aku pun tak syok kalau laki takda sekali bila berkumpul adik bradik ni kan haih belah bagi uolss.. ya Allah sedihnyaa hati bila tak dapat join.. apela daya aku nak tolak semua tu ..

untuk persiapan abang aku nnti semua aku dah ada plan kan..nnti mama datang sini ambik je untuk bawak ke kl ohh sedihnnnyee..terima kasih kat kawan-kawan yang bagi idea untuk saya :) luv you all!! sedikit sebanyak dapatlah membantu...nnti dah selesai semuanya aku snap tempek kat blog ni ye...

mcam tulah kan..nak tingkat kan hidup memang kena usaha doa tawakal..semua rezeki tu datang dari Allah..kita hanya merancang dia yang menentukan...ape pun jangan lah kite berhenti dari bersyukur dengan apa yang kita ada n jangan kita lupakan dia walau sebz mana kita sekalipun, sama-sama lah kita beringat semua yang ada di dunia ni semua pinjaman sementara sahaja ...


papa jangan la bz plss....  huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers