3/05/2012

PAP SMEAR uolss...

semalam kt fb aku dah kecoh meroyan pasal nak g buat papsmear...

uols ni bukan 1st time mak buat.. ni kire 2nd time aku buat benda ni.. 
sepatutnye kene buat setahun sekali... tapi aku last buat dulu time danish umur setahun haa sekarang dah dekat 4 tahun dah hahah yela kan lepas tu aku mengandung rayyan plak kan * alasan....

aku ni memang penakut hospital!! sumpah aku takut.. beranak tu sebab tak boleh elak je so aku kene gak hadap!! hahah aku tak tau aku takut ape tapi aku memang mcam ni.. dengar je hospital mule aku seram sejuk.... dengar je nak jumpe doc aku jadi glabah..aku rase aku ni keturun perangai abah aku kot.. abah aku sebijik aku!! darah tak boleh tengok itu tak boleh tengok n jenih lemah sikit bab2 doktor2 ni.. haha jakun okeh!! anak abah la sangat kan.....

bagi lagi aku takut sebab kelmarin aku mcam ad datang tanda2 nak period!! sepatutnye aku period minggu depan.. apakah jadah datang awl gile tak penah dalam hidup aku aku punye period mcam ni.. padalah yasmin ade 3 bijik lagi tak abis??!!!! cuak tahap cipan aku!!! malam tak tido dok pikir ape penyakit aku ni.. kanserke? mengandung ke? sebab time mengandung rayan dulu aku jadi sebijik mcam ni!! rahim ok ke? hahah semua bermain2 dalam otak aku !! bab peknen tu bukan la aku tolak rezeki tapi aku tak ready lagi untuk sekarang ni hehe kene jelaskan karang ade yng salah faham plak kan...

 
jadi mengadaplah aku semalam ke sini....n sebenarnye tak de ape pun yang terjadi.. semua ok syukur.. scan sane sini.. pstu papsmear pun ok haha memang tak sakit langsung pun.. same je mcam 4 tahun lepas aku buat cume cuak tu je yang ngade2 mengusutkan jiwa!! aku selalu cuak lebih2 tau padahal takde ape pun... oh ye pasal period terawal tu gynae cakap aku berubah hormon je... bukan la ape2 ;-) pheww selamat!!

jadi sebagai wanita yang dah kawin kite semestinya melalukan checkup papsmear dan adik beradik ( cek tetek ade ketulan ke tak , scan rahim scan perut ade tumbuhan ke tak cek air kencing etc)...  mesti buat setiap setahun sekali selagi tak peknen kalo dah peknen tu lepas bersalin n lepas pantang elok pegi.. aku je yang lambat pegi... sekarang ni mcam2 penyakit pompuan mendatang!!!tak kire tua muda miskin kaya... jadi ape salahnye kite check n boleh mencegah dari terkena :-) ... bukan senang nak jadi pompuan kan?? dan tahun depan aku sekali lagi akan cuak dan meroyan dalam fb!!! tungguuuuu hahahah


4 comments:

  1. :)aik dh branak still lg tkt ke? tp sy ni tkt + malu tu yg x p lg bt papsmear...

    ReplyDelete
  2. erkkkkkkkkkk kena buat setahun sekali ye?? saya buat sekali setiap lepas mengandung jer... kena buat la ne?? mmmm

    ReplyDelete
  3. hormon u berubah sebab takut kot nana..i pun penah skali je buat papsmear

    ReplyDelete
  4. cik anon: beranak takpe sebab sakit heheh jangan malu kalau u pompuan mesti kene pegi tapi kalau dah kawin la kalau anak dara jangan pegi nanti pecah dara ;-P

    mamaamana: heheh haah kene buat setahun sekali mesti buat!! cewahh padahal diri sendiri anak dah dekat 2 tahun baru nak p .. takpe i dah berazam mulai tahun ni akan p tiap2 tahun hehe takutttt...

    lily: ha tula hormon berubah tapi i memang penakut giler hahaha..tapi sebenarnye tak de ape pun kan

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers