3/29/2012

emo melanda diri

aku tak tau la nk mula dari mana.... aku takut korang bosan aku asik nak mengamuk asik nak emo je.. tapi makin pendam makin seksa rasenye...takpe la taknak baca takpe la kurang2 aku rase lega bile aku lepas kat sini....

mcamni .... ni cite pasal aku menjadi mangsa mulut jahat orang2 yang tak tau ape spesisnya.....

setiap ape yang aku buat pasti jadi isu... ape yang aku pakai pasti di kata...aku post kat fb jadi bahan..... aku post kat blog ni lagi la jadi bahan.. siap sebek2 muke lagi ... aku kawin ngan laki aku pun di buruk2 kan.... aku beli handbag pun jadi hal...setiap pic aku kat fb/blog aku semua tengok tapi tengok ade makna lepas tengok kutuk aku cakap aku menunjuk......aku kurus ke gemuk ke jadi buah mulut .....aku ikhlas disalah erti .... aku senang sikit pun kata.... pendek kata segalanya ape yang aku buat semua salah di mata dorang...... paling tak tahan siap racun2 orang lain supaya berpendapat seperti mereka... siap pesan kat sorang2 jangan percaya aku jangan itu jangan ini......kalau ade kawan2 fb aku yang perasan aku dah hide semua album pic aku dah.. tak tahan dah jadi point .. tapi kadang aku rasa tak bebas kat fb aku sendiri... insyaallah aku akan bukak akaun lain...itu jalan lebih selamat.. n kali ni aku kene memilih... tak semua boleh jadi friends aku.... walaupun KENAL!!! sebab yang kenal2 ni la yang banyak cucuk aku dari belakang!! ohh bukan la semua ade la beberapa orang yang aku dah kenalpasti.... makan cili sendiri rasa pedas...

aku tahan lagi semua tu ... nak cakap aku belagak ke nak cakap aku poyo ke nak cakap aku beria ke aku tak kisah sebab aku memang mcam tu ape yang di tengok tu itulah aku.....ape yang aku post kat fb tu itulah aku ape yang aku tempek kat blog ni itulah aku.... 

tapi aku cukup tak tahan bile kebahagiaan aku satu family di pertikaikan ...kirenye macam tak boleh tengok aku ni happy ngan family aku dengan hubby aku.... sampai cite kat orang aku ni mcam ni mcam ni ... hubby aku mcam ni mcam ni.... hoiii memang mencabar aku okeh..kenapa perlu ko buat mcam tu kat aku... kenapa? kenapa? aku berada dengan keadaan sekarang semua Allah pinjamkan kat aku ..ni semua rezeki dari dia... sape kite nak pertikaikan? selain itu ni semua usaha aku n mr.papa untuk tingkat kan hidup kami sekeluarga...rezeki masing2 kene la paham... ni tak ... tak abis2 aku jadi bahan... sampai hati buat aku mcamni...

aku heran sangat kenapa sakit hati sangat dengan aku? bukan orang yang tak kenal ni orang yang kenal.. depan aku bukan main belakang aku perghhhh ..... tula orang cakap talam kan haa mcm tula.. haiihh ntahla dah la sampai pencen aku kene hadap sabar jela.... susah la aku nak maafkan orang mcam ni.... sangat susah semoga kamu terima la balasan memfitnah aku macam2....


masing2la kite jaga kebahagiaan kite masing2 tak payahla sakit hati bile orang tu lebih sikit dari kite.. 

haa baru la rase lega sikit bile dah tulis kat sini..


4 comments:

  1. dik; dengan orang2 begitu kita kena banyak sangat bersabar..mereka yang sedemikian adalah orang2 yang tinggi pelajarannya iaitu hingga ke peringkat PHD; iaitu Penyakit Hasad Dengki..penyakit hati sedemikian tiada ubat dan penawar kecuali mereka kembali kepada iman dan takwa..amin

    ReplyDelete
  2. potpetmama: terima kasih kakak.. ;-)

    ReplyDelete
  3. salam
    senyum dan ucapkan alhamdulillah bila menghadapi manusia2 mcm tu...insya allah pahala kebaikan yg mereka buat,dapat kat kita...
    lagi satu,mereka nak tgk kita down...baru mereka puas ati...jgn tunjukkan kita lemah ..

    ReplyDelete
  4. wsalam.....terima kasih sudi bg semangat kat sy ;-)

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers