3/13/2012

bebelan dipagi hari...

aku memang suke membebel... membebel kalau rumah aku bersepah / keje aku tak siap / cadar katil aku bekedut / n macam2 lagi... taktaula rase bile dok menceceh n membebel tu mcam best je n rase kuang skit stress... dan mungkin jugak aku ni keturun dari maktok aku kot.. mama selalu cakap aku sebijik maktok aku... contoh mcam kalau lipat kain tu senget sikit tak boleh, pinggan tu kene same je corak tak boleh campur2.. n pendek kata mama selalu cakap aku cerewet bewet haha.. tapi aku rase aku tak kot turun sangat maktok aku sebab maktok aku lagi dasyat kot ... kampung aku kat perlis perghh rumah cantik giler, bukan nak puji tapi memang hakikat heheh pinggan mangkuk banyak set okeh.. pasu bunga elok tersusun rapi habuk non ado... cadar setiap bilik elok lurus tegang n setiap bilik ada set cadar tersendiri mcma show house giteww... sekarang maktok dah tak sihat terlantar n sekarang makngah aku yang mewarisi maktok n rumah tu still cantik macam dulu n bertambah cantik lagi sebab makngah n pakngah aku sngat sepakat bab2 rumah ni...

maktok dulu time die sihat die memang chef terhandal di abad ini... aku paling gilekan kari daging maktok aku.. takde sape boleh buat sesedap die !!. tapi kalau masak ngan die memang rimas gile... tertib tahap max!!! nak potong bawang kene ade pisaunye kene ade piringnye piring plak tak boleh main blasah ambik je die ada khas kan.. mcamtu gak ngan nak goreng ikan .. ada kuali die masing2.. goreng sayur lain goreng ikan lain periuk buat gulai lain n pendek kata memang beradun.. hahah tapi aku mengakula aku memang ade sikit2 sifat maktok aku kot sebab tu mama rimas bile masak dengan aku hahah mama aku memang tak de langsung ciri2 maktok aku uolss.. hahaha lawak tau slalu bgaduh sebab keje die tak cermat hehehe.. comel tau mama....

oh rindunyee nak balik perlisss!!! tibe2 kan ... hehe tak sabar nak balik nanti .. insyaallah raya nanti aku raya kat perlis yeayyyy!!!!

amboi mukadimah panjang gile kn.. sebenarnya aku nak bebel benda lain... di bukan bebelan kot ni sebenarnye muhasabah diri ....korang stress tak kalau pagi2 datang keje ko bagi salam senyum bagai tapi ade hamba allah ni muke ketat pagi2 .. ko ape hal? boleh tak pagi2 tu ceria sikit.. buat muke manis sikit ni tak aku tengok muke ko terus nafsu aku turun hahahhah.... potong stim okeh.. tak manis tau kite ni pompuan buat perangai mcam tu...bukannye orang tua muda lagi...rasa sayangla sebab ko seorang yang cantik tau tapi bile ko ketat je jadi muke ko bengis n tak ikhlas... aku perasan lame dah tapi aku malas nak kecoh tapi lame2 aku naik kusut plak aku tengok....okla aku pikir positif ko ade prob tapiiiii aku pun ade prob gak sape yang takde kan tapi ok je boleh senyum n maniskan muke ... rileks la kan... 

so marilah same2 kite ceriakan diri kita kite maniskan muke kite tak susahpun hanya dengan senyuman je.. sensungguhnya Allah dah kurniakan kite dengan wajah yang sangat cantik sangat manis bile kite semua senyum !!! betapa besar kuasa Allah kan...

 motif snap pic sendiri?
**tips untuk wanita bekerja yang dok kat aircond,,, muke ni kene kerap spray tau.. supaya kulit tak kering ... aicond ni boleh mengeringkan kulit kite n menjadikan ianya tidak sekata... n secara tak langsung die boleh mempercepatkan proses penuaan ala2 kedut muke gitew... jadi pilihla face spray yang sesuai dengan kulit anda n letak je la terus atas meje keje tu rse mcm muke kering je ha ko sprayla supaya manis muke tu bertambah maniss cewahh... face spray ape brand pun aku rase sume same je fungsinye..biar muke kite tu nampak lembab je kan n segar.... aku pakai brand CLINIQUE moisture surge face spray.... sape yang takde lagi face spray boleh la g dapatkan nya sekarang!

biarla orang kata kite syok sendiri ke perasan lawo ke yang penting kite tak stress kan orang lain.. betol tak lagipun senyum tu kan satu sedekah ;-) ..


tata

4 comments:

  1. wahhh..nak balik perlis nnt leh kita jumpa ye nana...kalo spray muka kena tambah bedak tak lepas tu? i tak pnh pakai pun spray sblm ni..

    ReplyDelete
  2. ni mcm dh sama kes mak akak... bilik tido dh mcm bilik pengantin, ruang tamu mcm muzium bak kata bapak akak sbb xleh terherot sket pun kusyen2 yg ada kt sofa tu, pinggan semua set ada,sidai baju kena kerebas(kibas) elok2 sampai jgn kedut, rumah sapu sampah 5 kali sehari, mop hari2, towel pkai 2 hari dah masuk dlm washing machine, cadar seminggu sekali tukar... membebel? hari2 tiap saat.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. yang penting.. blog kita.. kita ponya suka la kan nokkkk.. ermm jap nk cari spray muka jugak nih....

    ReplyDelete
  4. lily: insyaallah hehe bukan jauh pun i kat utan aji je kan hehe... o spray tu tak payah tambah bedak ke ape... dah siap makeup boleh trus spray pastu biar je die kering sendiri ..nnti makeup lagi cantik tau hehe...

    kakmawar: heheh tula kot orang perlis memang mcam tu kot kan hahah sye ni keturun le sikit hahahaha....kalau keturun sebijik jenuhle mr.zul haha...

    babe: i lap u tau!!! hahah u tak payah nak spray dah muke u tu slalu nampak mude tau!!! jeles disitu

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers