3/31/2011

sejarah panggilan kepada si suami....

korang panggil laki korang ape? bila hidup berbagai kaum berbagai manusia maka banyaklah panggilan terhadap suami yang tercinta mengikut citarasa anda ....
tidak ketinggalan jugak bagi diriku yang begitu berharga...sebenarnye aku ade keje ni tapi adalah tidak salah jika mahukan sedikit hiburan minda dengan mengupdate blog bukan??  barula kerja menjadi sangat berkuali  dan dinamik jua.... kepada bos2ku harap maklum ;-P.. ok lupa kan sekejap cerita ofis kite sambung kepada topik sebenar n3 ini ....


SAYA PANGGIL MR.PAPA ADALAH SAYANG DAN MR. PAPA PANGGIL SAYA PUN SAYANG KEWL KAN?? **KE ADE YANG KEMBANG BULU KETIAK ROMA?? OK UNTUK MEMAHAMKAN ANDA SEMUA SAYA AKAN BAGI  CONTOH DIALOG ADALAH SEPERTI LAMPIRAN DI BAWAH :- 

MR.PAPA - "Sayang saya rasa saya  nak makan ayam berempah la"
SICANTIK MANIS ME - "Saya malas la sayang, sayang buat la sendiri saya nak makeup2 .. nak baca megazine emm nak baring2 nak golek2"

BEST KAN LAKI MAK DIE TAK KISAH PUN MAK BAGI ALASAN MCAM TU :-P....
PERGHHHHH!!!!!
NAK MAMPOS AKU JAWAB MCAM TU KOMPOM AKU  KENE LIBAS NGAN 
TALI PINGGANG!! HUAHUAHUAHUAHUA **OK TU ADALAH CONTOH YE C.O.N.T.O.H ayat...hanya rekaan semata..

ok beginilah sejarah panggilan SAYANG itu tercipta....

sebenarnya sepanjang tempoh percintaan jiwang karat  saya dan mr.papa ... we both tak de pun nak panggil  ber'SAYANG2 ni... time tu ikut dan je kadang panggil nama je...kadang awak ...saya je kadang u..i..je kadang luv .... honey je memang tak ada ketetapan .... dan kejadian itu berlarutan la sampai dah kawin  :)....

bile kenduri side saya ok la lepas!! sape pun tak kisah aku nak panggil laki aku ape pun hikhikhik... sehinggalah kenduri side mr.papa..... disuatu pagi yang indah burung2 pun berkicauan....aku terpanggil mr.papa "awak" di hadapan my MIL n SIL n BIL... hahahah terus aku kene sound "hah?! awak??? nape panggil awak?? " dan saya adalah terkedu dan terkudus disitu .... MIL terus suruh tukar panggil lain die cakap tak baik....aku pun terus blur... rupa2nya bahasa basah orang pahang ***untuk pengetahuan mr.papa adalah anak jati pahang** "awak" itu adalah umpama "kamu,ko,awak,hang,dan sewaktu dengannya" tu pasalla dorang sume herankan... betul la jugak kan...

start je dari saat itu jenuh mr.papa n me cari panggilan ape la yang masuk ngan kitorang yang otak tingtong ni.... yess...mr.papa n me  bukan lah dari romatik2 punye couple....kami adala couple rock2 manis gitu!!!!! hahaha rock la sangat kan...tapi  yang rock 2 sweet tula yang saya sayang kuat2 sangat kat mr.papa....
  
**pic muke mengantuk  ni lame gile..... aku baru jumpe sorry mr.papa i tempek sini ye jadi kenagan anak cucu :-P**
try panggil abang...owhh mintak maaf tak kene dengan jiwa kami berdua lebih baik..jadi try panggil honey n bie ..juga tidak masuk dengan kami....kanda n dinda....juga tidak....u n i ... jugak tidak....dan berbagai2 la lagi percubaan untuk panggilan terhadap kami sendiri...semuanya menemui jalan buntu..tergelak2 terbahak2 time tu bile try itu try ini adoi lawak bile ingat kan balik....

dan akhirnya ntah mcamane tryla panggil  'SAYANG' mule2 memang rase tak masuk tapi lame2 lawan2 kan perasaan tak masuk tu dan makin lame makin terus masuk dalam jiwa ;) ...jawabannya yes!!!!! makanya sayang lah panggilan yang menjadi pilihan hati kami... sampailah sekarang dah dekat 4 tahun melayari bahtera merdeka perkahwinan kami ......

jadi begitulah sejarah nye........ apa pun  tqvm la kat mak (MIL) sebab mengingatkan kami laki bini :)..... ok... i nak sambung buat keje sikit lagi ... mak kan balik 5.30pm... ok... babaiiii

2 comments:

  1. dulu ayang..skrg umie :)
    ikut anak2 sbb penah anak panggil saya 'ayang'

    ReplyDelete
  2. dya dah kawin still panggil nama..malu lah kak nk pnggil abang sayang..insyallah coming soon kot..hihihihi..nak kne try gak nih..

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers