3/17/2011

pantang !!

pantang telinga saya bile orang cakap yang  berbunyi seperti berikut :-

  • biasala tu bila bekerja n ada anak kecik/buas  mana boleh rumah nak berkemas2 , menghias dan memasak...
sesungguhnya saya selaku seorang isteri n mama yang bekerja tak rasa ada masalah pun dalam hal ini... walaupun kerja saya akan pastikan suami n anak2 saya makan masakan saya...saya akan pastikan rumah saya kemas dan bersih ... saya akan pastikan kain semua tersidai dan berlipat....saya akan pastikan semua mainan yang anak2 dah tonggang tebalikkan dikemaskan balik .... dan saya tetap mahu berhias2 rumah saya walaupun anak2 lelaki saya sedang buas ... setakat ini semua saya kerja2 rumah saya buat sendiri....saya sangat enjoy...


bukan nak tunjuk diri saya bagus ... ye saya memang tak sempurna... cuma saya tak setuju dengan persepsi seperti ini ... sekian terima kasih :)



5 comments:

  1. betul betul betul! setuju sangat! :)

    salam singgah sini juga! terima kasih sudi jadi kawan kita.. :) do keep in touch! :D

    ReplyDelete
  2. tula selalu keluarkan statement mcam tu huhu tak sukee sangat ...

    nyway thnks to u too babe :)

    ReplyDelete
  3. try to imagine mcm mana akak nanti with all kids n own house hehehe... ll try to be a superwomen like u i wishhhh :-)

    ReplyDelete
  4. akak pun gitu.. semua buat sendiri.. anak makin lasak.. penat bukan main.. tp bab kerja rumah dan segala urusan rumahtanggga ttp takde alasan untuk ditinggalkan.. even klu rumah asyik berkecah, kepala pun jadi serabut..

    ReplyDelete
  5. kakyati: hahahah insyaallah nanti kakyati mesti jadi mcam tu hahahah tapi kite belum le tahap superwomen kak hahahah

    hanis azla : haah kan larat ke nak tengok rumah bersepah kan nak tak nak sume tu kene buat jugak bagi clear kan... jngan jdkan anak sebagai alasan kan heheheh ..

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers