10/17/2011

go green....part 1


hahah kantoi rumput tak cukup!!! 
tula mr.papa aku suruh beli rumput lebih sikit die beli ngam2.. sebenarnye sebelum ni dah tanam dah rumput tapi rumput tu tak cantik sebab still ada batu2 besar kat bawah tu tak abis korek.. then mr.papa korek balik n buang semua rumput yang ada buang batu2 n rata kan tanah ..baru beli rumput baru n tanam... tapi tula sekarang ni die mcam tak naik cantik lagi ... kene tunggu sikit baru cantik naik menghijau.. penjagaan pun kene rapi.. kene selalu gunting n siram .. memang tiap2 pagi keje aku menyiram bahan hijau ni sume... 

pokok2 dalam pasu tu plak saje nak bagi naik seri je... cari pokok yang paling senang jaga n simple... aku memang tak suke semak2.. sikit2 cukup lagi pun kawasan kecik je comel2 gitew...setakat ni itu sajalah yang ada dalam projek hijau aku ni... tak taula kalau ada nak tambah lagi kot...tapi yang penting taknak semak!!! kusut mata aku nanti ;-P

bila dah tanam pokok n rumput yang hijau ni sedap je mata memandang.... hilang stress tengok pokok menghijau.. ok tu saje nak update pasal pokok2 aku nnti kalo ade penambahan kite g ke part 2 plak k !!!!



babaiiii...... 

alhamdulillah danish dah sihat n mata pun dah ok.. pic kat atas ni time mata still merah lagi... hati aku senang n tenang sangat bile anak2 sihat depan mata :-) semoga anak mama sentiasa sihat sejahtera..... sila abaikan mainan yang sepah2 kat blakang tu aku stress tengok maianan besepah2 ni hehe tapi ap nak buat anak2 nak membesar kene kreatif dalam alam mainan dorang kan.. so redha kan ajelahh ;-)

5 comments:

  1. nk low maintenance pkai rumput pearl grass... ;) rumput carpet mmg nk kene extra care sket

    ReplyDelete
  2. oyeke heheh... udah tebeli rumput carpet hehe hadap je la dulu tengok mcamane kalau teruk jugak nnti tukar lain plak heheh walau pun kawasan kecik tapi nak mengisahkan ni setengah mati hahahhaha

    ReplyDelete
  3. cantiknya pasu2 u tu..rumah i skang ni dah kalah padang ternak lembu new zealand agaknya..rumput tinggi lutut dah..hehe

    ReplyDelete
  4. dik; akak suka tengok pasu2 tu.menariklah..kat tpt akak susah cari pasu mcm tu

    ReplyDelete
  5. lily: thnks lily..pasu murah je heheh ala i pun ni sementara tengah mood rajin lagi kalau tak memang takat pinggang kot i biar je rumput segala hahaha....

    potpetmama: tq akak .. pasu kat ipoh ni paling senang cari kak ade mcam2 jenis... maila datang ipoh ;-)

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers