8/08/2012

semangat !!!

harini aku besemangat!!! hahahahhha lame mendiamkan diri.. mcam biasala diri ini bz hanya Allah maha mengetahui...baik dari segi kerja mahupun hal diri sendiri...sangat2 sibuk..nnti aku ceritainnn kepada kalian apakah itu...skrang kene diam dulu biarlah rahsia cewahhh . tapi pagini besemangat sebab ada bonus gagah la jugak update harini...memandangkan blog pun sunyi sepi je kan..

kali ni lega la sikit bonus separuh gaji.... dulu2 asik rm500 je huhu... bukan la tak bersyukur.. tapi dengan jumlah rm500 tu dengan era sekarang ni ape je yang dapat kan..eh kire tak bersyukurla tu kan ~dasar kann hahah.. ha tahun ni sdapla sikit kan....sian kan aku dok kecoh kat sini sebab dapat bonus separuh gaji..... orang lain dapat 10 bulan bonus pun tak de nak heran pun kan... takpe la dah kerajaan mampu bagi bonus banyak tu je dah cukup rahmat... jangan nak banyak bunyik!! syukur alhamdulillah dengan rezeki raya ini.. 

tengahari nnti ape2 hal kene selamatkan dulu sikit ape yng dapat ni kalau ikut nafsu aku memang setel la bonus ni kan.. jadi aku kene cepat2 simpan...so balance tu je pakai perabih... mcam tula nak hidup kan..mcamana boros pun mcmaane jadi pun simpanan kene buat jangan main hayun jee nnti tersungkur sendiri mau ingat la kan...

kuih raya? korang buatke beli? aku campur2 ade buat ade beli... ha harini jugak nak bayar kuih2 yang aku tempah.. tempah pun tak banyak , yang mana sedap je adala 3 jenis kot.... lagi 3 jenis aku buat...insyaallah .. semua kuih ni hangkut bawak rumah mama aku.. sebab rumah sendiri sape pun nak datang nye ..seminggu cuti raya dah tentu tak lekat rumah..bile start keje memang mcam biasa jela hari2 dilalui..malam jela ade kat umah...sabtu ahad plak sebok dok p open housela kaawin la bertunangla memang sungguh padat jadual raya aku tahun ni...eh rasenye tiap tahun kut same je..memang tak sempat sapa nak beraya rumah aku....

baju raya? haha tiap tahun aku akan ade konflik dengan baju sendiri... yang dah hantar g tempah dah selamat dah... tapi bile nak dekat2 raya ni tetap rasa tak cukup baju lagi...tu masalah aku selalu terjadi tiap kli raya...tengok la nnti mane ade yang ready made yang ok2 aku rembatla kot  ..

berat badan? dah 20 hari puasa ni ...berat turun la jugak ... tapi tak la banyak 2kg je buat masa ni.. okla kan dari tak turun langsung..


ok tu saje nak mengomel harini ... nak sambung keje yang beratur ni ha... babaiii semua ;)

2 comments:

  1. ehem ehem.... kereta barukah? hehe.. ataupun sibuk dok kelebet buat bunga ros... ;P

    ReplyDelete
  2. hhuhuhu kereta baru lambatttttt lagi nak kumpui duitttt tak cukup2 heheheh...bunga ros tak de.... tak kose nak melayan mereng kepala ni heheh

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers