8/29/2012

ini raya ku.. PERLIS... 2012

tak tau kenapa sejak lepas raya ni jadi lemau je.. nak update ape pun malas...

raya tahun ni giliran beraya di sebelah aku.... n raya baru ni family aku beraya di perlis rumah maktok aku.... mak aku orang perlis n seluruh saudara mara n adik beradik nye semua ada kat bumi perlis tu...mak aku sorang je telepas ke perak ni ha sebab kawen ngan orang perak (bapak aku lettew)..2 tahun lepas beraya kat manjung(perak)  je sebab aku baru bersalinkan rayyan time tu..memang bestla dapat balik umah maktok kan.. dah lame tak balik tak jumpe sepupu sepapat semua bile sesekali berkumpul mcamni memang tak cukup jam rasenye... sedar2 dah nak kene balik perak balik sebab nak sambung raya ke rumah mertua plak (pahang).. ipoh - perlis - ipoh - pahang......itulah raya aku.... esok giliran raya di manjung plak dirumah mama sendiri... ohh bestnyee rayaaa... ape nak buat dah mak aku orang jauh suami orang jauh..kena la kesana sini time raya berbagi hari sama rata kata orang kan n tak penah ada masalah so far.... memang dari kecik smpai la dah beranak 2 ni aku dah biasa sangat dengan dengan semua ini n dengan kesesakkan kt highway serius dah jadi darah daging gitew...cewahhh

jadi jomla kite tengok sedikit sebanyak gambar raya aku ... kita mula kan dengan raya kat perlis dulu...

kali ni raya danishlah paling seronok sekali... baru nak faham erti raya.. bangun pagi dah nak pakai baju raya bagai... sebok collect duit raya...geli hati tengok gelagat anak bujang sorang ni....

tiga bersaudara yang akrab..... danish-adam-lisa...sayang ketat2!!!.. kemana saja pasti bertiga ni... adam n lisa pun nak g mana pun semua nk dengan untie... dorang ni manje untie..... untiee sayanggggg adam n lisa!!!! rindu telah menerbit...sobs sobss...

bersama abang besar... hahah ni abang aku yang sulung a.k.a paklong... dulu danish paling takut dengan paklong sebab paklong badan besar pastu tido berdengkur kuat... paklong datang kat die je terus nangis.. tapi bile danish dah besar ni terus jd ngam ngan danish.. abang aku ni sejak kawin badan jadi super besar dulu halusss jeee die....hati senang la kot bini pandai masak... muke nampak garang mamat ni mcam ganster.. tapi die paling suke melayan budak2 n die okey je sebenarnye baik n lembut.. sebab tu danish cepat ngam ngan die.. paklong jgak tokey besar suke sponsor mcam2 kat kitorg adik beradik.. muke serius hati lembut itulah abang aku yang sulung..... heheh raya haritu bagi aku duit raya banyak kikiki tq paklonggg ;p rezeki lebih kene kongsi ngan adik beradik kan hehe alhamdulillah .. semoga paklong dimurahkan rezeki aminnn...

jangan tanya rayyan dimana kenapa die tak begambar n join skali geng2 dia... bodak ni pagi2 raya dah bagi mama pecah peluh dengan ragam die... tak tentu pasal nak mengamuk sebab taknak pakai baju raya... yang die tau nak main kereta die je....taknak mandi taknak tukar baju.. mau aku tak meroyan pepagi raya... jeritan aku jgan cakap la satu kampung boleh dengar aku jerit kt budak sorang ni... bila dah setel seksa nak siap kan die dah nak melekat je dengan aku sampai tak boleh nak kemana... sabooo ajele

pic ehsan dari mr.papa tolong snapkan.. kesian kat bini kot sebab bini punye nak melawa time raya tak jadi ...banyak problem terjadi... baju semua longgar.. baju ready made pun sama time beli tak la longgar sangat tapi time pagi raya longgar giler... serius aku stress... nampak tak cantik... dahla tu boleh plak aku tertinggal inner tudung aku .... adoiii lagi satu potong stim... so pakai jela ape yang ade... haa inilah hasilnye.. serius tak puas hati mak tauu...

maktok aku dah tak sihat.. terlantar je kat katil ;( sakit tua .. sekarang makngah n pakngah yang jaga maktok kat rumah ni.. setiap raya makngah n pakngah akan buat makan2... lepas solat raya semua orang akan serbu makan kat sini.. memang best n meriah.. ala yang ramai bukan orang lain pun biasala adik bradik gak la ..keluarga besar mcam ni la kan kalau kenduri tu memang takde orang lain .. adik beradik je pun dah penuh dah kan..

merpati dua sejoli lah sangat ....muahahahah
bila dah buat makan2 kat umah paham2 jela kan kesibukkan yang dialami oleh ktorang.. maka gambar yang ada2 setakat syarat2 je.. serius memang tak sempat.. sat orang tu mintak nasi tambah sat lagi mintak air tambah kedepan kebelakang jela keje haku.. mr.papa pun sama terpaksa bz tolong sepupu sepapat semua kikkikiki manesss kann

ini je pic anak2 aku yang sempat aku snap.. lepas tu rayyan dah mentido danish dah lupa diri main dengan geng2.. pic family kami memang nonn adooo...sedihhhh okeh... ha tengok rayyan.. dengan kereta die tu tak lepas.. kemana saja die bawak .. agak penat nak pegang pas kat mama...

  
ini keluarga saya
 haji razak + hajah fuziah
abaie(paklong) + kakak (aku a.k.a untie) + abgcik (pakngah) + ayesh (paksu)
love u all very strong!!

 
bersama menantu n cucu2 tapi cucu lagi sorang dah lena dibuai mimpi.. sape lagi rayyanla kan... tapi time ni cucu semua buat muke bosan penat makan .. see my danish!!! ohh anakkkkkk!!!!


selesaila kot untuk cerita raya saya versi perlis.. akan bersambung untuk versi pahang pulak...  insyaallah...









1 comment:

  1. best adik beradik ramai ni..kalo raya kita pompuan mmg tak menang tangan lah kan..nnt ada kesempatan kita leh jumpa time u balik perlis

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers