8/01/2012

ape nak masak ni??

makin hari makin pening pikir nak masak ape... mr.papa pulak bukan jenis pemakan sangat sekarang ni... aku pulak pepaham sendiri jeleww diet kekdahnye..so makan tu tak kisah sangat.....ikutkan aku tak kisah bebuka makan ape yang ade pun boleh... buah ke roti ke ape2 la yang ade aku blasah je tak masak pun takpe tapi kesiann la kat laki kan... kejam benor le rasenyee ...jadi kan sekarang ni aku kene bijak memikirkan apakah juadah yang boleh membangkitkan roh makan nye hahaha....

hari2 kene tanye die nak makan ape... nasib la bini ni kira boleh la nak masak tekejut2 ni kan... mau tak tekejut ..die kalau nak makan time dalam kete balik keje tu ha baru cakap nak makan ape so ak kene cekap kan otak ingatkan ape yang ade ape yang takde dalam peti ais ape yang nak kene beli kang terus nak besilat.... haa mane nak carik bini mcam ni khennnnnn ;p...

ni mee kari kemarin punye gambo... tak tau kenapa dalam pic ni curry tu jadi mcam masak kicap... haha maklumla teman takde camera hahah harap henpon je ... henpon pun nauzubillahhhhh janji ado jewww... haa ni mee kari kononnye tapi mee lupe beli petang tu...pstu laki i suruh guna spegeti je .... mudahhh disitu....eh tak menyelerakan langsung pic ni.... sorry uolss tapi licin tau mr.papa makan!!!!


ni menu semalam.. nasi impin n daging masak hitam...  harap korang besabar la dengan gambo2 yang ad dalam blog ni... tuan blog memang sedang dalam usaha membeli camera baru.... nnti pasti gambo lawo2!!!! ni tengok pun tak semenggah kan......?


ni wajib!!! aku memang ni je yang pembangkit segalanya.. tembikai slamanya dihati ini!!!! fuhh sedappp sejuk sampai ke perutttt...


puding roti bersama sos kastard.... tapi sos kastard aku tepekat sikit maklumleee bekejar kejaran mengejar masa yang berlalu tanpa menghiraukan manusia di bumi ini... hehehe serius sedap puding roti nihh!!!! bulan puasa ni memang wajib buat puding muding pencuci mulut segala.... sebab? sebab ape lagi kan kalau tak lain tak bukan kerana cinta hati ku.. die memang suka... tapi semua ni bukan makan time berbuka tp time sahur.. sahur makan benda manis jew..... buka puasa makan benda pedas... tak tau la teori mana diikutnyee tapi aku layan kan ajeeeewww...... setakat ni aku dah buat 3 jenis dah... mula2 kek batik seloyang....habis kek batik buat plak sagu gula melaka seloyang...hbis sagu puding roti ni plak ...tak tau habis sampai bila nnnti tak tau la nak buat ape lagi.. seloyang kecik jeee uolss... 


hari dah petang ...... kakak nak balik dah babaiiii uolss selamat berbuka semuaaa...


No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers