4/29/2012

edisi kenang kenangan

amboi uols pagi2 aku dah bekobar2 nak update!! emm barang yang lepas hai jangan lah dikenang....

ape pun aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua... alhamdulillah masuk hari ke enam setelah peristiwa sadis aku aku dah makin ok... aku terima semua ini dengan redha... yang berlalu tu biarlah berlalu.. semua usaha dah buat sekarang ni hanya doa n tawakal sajalah.. hidup pasti diteruskan!!!

jadinye saje le nak tekenang2 kan.. sape pun kan kalau hilang sesuatu pasti die kenang kan aku jugak tak ketinggalan....ni pun berdasar kan pic2 lama yang ada ... antara kehilangan terbesar adalah 


 TOYOTA WISH
kesayangan mr.papa!! die memang down giler time sehari dua kehilangan wish ni... sape tak down uols kan dah nama pun kereta kan ingat nak beli kete senang ke macam beli baju?!! huhuhu ni nak beli lain pun kene tunggu 2 -3 bulan bagi insurans clear segala baru la pikir nak tukar kete ape plak lepas nih... tak pasal2 plak kan kene tukar kete lain.. buat masa sekarang kehulu kehilir dengan si kelly aku tu le .. tapi tule kot mana pun mesti nak ada kete yang elok sikit kan tambah kg mr.papa jauh nun di pahang so kalau ape2 hal kan ke susah kalau takdak kete ... kelly tu bukan la tak elok tapi untuk jalan jauh rasenye tak boleh kot...setakat g balik keje n area ipoh je ok la tapi kalau untuk jauh2 memang tidak disarankan lah!!! hahah gayat aku tengok kelly tu!! kang tak pasal2 tesadai tepi highway karak tu uolss.. tau2 aku bekipas je tepi jalan tu tunggu orang tolong repair hahaahaha .. notti tau kelly ni...*tuan blog start mereng ;-P

ramai yang nak tau kan.. sebab apa perompak durjana tu boleh hangkut sekali kereta mr.papa ni .. senang je sebabnye adalah kunci spare tinggal kat rumah so dorang jumpe dalam laci dan ape lagi teruss zazz jela senang sikit nak bawak tv 2 bijik n laptop 2 bijik.. owhh pic tv n laptop non ado...lagi satu dorang ni pun dah aim sebenarnye kami memang jarang bawak kete ni... selalu tinggal kat rumah g jauh2 baru bawak... tula moralnya disini kalau ade 4 kereta bawalah keempat2 kereta tersebut jangan biasa tinggal kan bawak 1 je... em dah jadi mcam ni baru la aku nak sedar kan ... so lepas ni bile dah ade pengganti memang TIDAK AKAN lah letak dirumah dah.. tak payah nak fefeling loving couple nak bedua2 g keje .. g le asing2 hangkut je la dua2 pastu segala ape yang spare jangan la ko nak simpan kat rumah pandai2 la simpan kat mane2 k!!...ni sebenarnye peringatan untuk aku .. aku banyak belajar dari semua yang terjadi .. terima kasih Allah kerana dengan musibah yang kau berikan pada aku ini, baru aku sedar n aku banyak belajar dari semua ni... 


pakej untuk perompak tersebut adalah sebuah stroller maclaren xlr...dah memang sentiasa dok dalam kereta makanya dengan die2 skali kene hangkut ... ni kire mcam mangsa keadaaan la kan...aku sedeyy sebab takde stroller ni hidup aku susah kott .. ramai cakap takpe sebab anak2 dah besar. tapi aku ni jenis anak besar ke kecik ke tapi stroller memang satu keperluan yang sangat perlu!!! aku bukan jenis la nak dukung2 ni sakit tangan!! ryan tu tengokla kan hantap badan die mcamane si danish plak nampak je halus tapi berattt!! n untuk masa depan jugak kan mana tau ade rezeki sok dapat sorang lagi baby haa mane plak aku nak letak kalau g jalan2 so nak tak nak kenala cari ganti jugak si stroller ni.... slow2 la kan.. insyaallah ade penyelesaian tu nanti...amin..

atas ape yang terjadi kite kena tenang2 aja ... setiap yang terjadi ni pasti ada hikmahnya... n siapalah kite nak tolak qada' n qadar Allah... aku terima n aku pasrah...

tapi uols biasala mulut orang kan n aku plak keje dalam satu institusi yang besar n ramai staff...terdengar jugak la ada yang padan muka kan aku .. siap cakap aku macam2 sebab tu jadi macamni.. ada yang tak puas hati dengar barang rumah aku tak banyak hilang kalau boleh dorang nak aku hilang segala2 nya..ada yang cakap haa duduk la lagi rumah mcam tu...n macam macam lagi... nauzubillah....

biarla nak kata aku ape pun aku tak kisah... dengan kejadian ni aku jadi kuat semangat..itulah salah satu hikmahnya.. aku tak nak pikir dah benda2 terpencil mcam ni sebab aku dah tanggung lagi berat lagi n aku kene teruskan hidup aku sekeluarga... orang boleh cakap macam2 sebab tak rasa ape yang aku rase so buat ape aku nak pikir pasal dorang kan? baik aku pikir masa depan aku btoi tak?...doakan segala urusan aku dipermudahkan .....

hidup perlu diteruskan dan hadapi segalanya dengan senyuman dan redha..dan sentiasa berdoa agar sentiasa dipelihara dan di bawah lindungan Allah swt...

oh ya sape yang takde alarm kat rumah lagi pasang la uols jangan jadi mcam mak ni dah kene baru la tehegeh2 kaedahnye ... hehehheheheh



hanak2 buat masa ni g mana2 mama nak g tempat yang ade troli rope ni je selain tesco n giant!! senang mama sumbat semua dalam ni.... kot rase nak tido minum susu ke mama bawak toto kecik n bantal letak dalam tu sekali lagi selesa kan ;-P 



itu saja nukilan dari ku yang kudus ni tapi tak kurus2 hahaha.. eh okla kan cincin nikah betunang semua aku dah boleh muat kire ok letewww... baju seluar pun banyak longgar ok letewww heheheh... berat alhamdulillah makin turun dan turun tambah sebab tekejut pasal kete hilang rumah kene pecah tu lagi lee turun ;-)




kbai

6 comments:

  1. nauzubillah betul org yg duk 'jatuh'kan u tu..siap padan kan muka yg tak tahan..depa ler tu..rezki org tak sama..u nak dukk rumah camna skali pun tu hak u..bukan ada kacau depa..sabaq ja lah nana..mungkin ada hikmah lepas ni..

    ReplyDelete
  2. xpe2.. ape2 pun ade hikmahnye... sbb raye nanti semua semua baru... hehehe.... tp stroller tu mmg penting... anak2 dh besar pun tp kalau jenih kita yg kaki menyopping ni stok duduk sopping complex dr pagi sampai mlm mmg kene ada stroller... rayyan tu badan semangat.. kalau akak dok ipoh boleh bg pinjam lg satu.... huhu.... ingat tau pesan akak... keluar rumah jgn lupa baca 3 qul ngan ayat qursi... insya allah... itu the greatest alarm n cctv... ;) dah jgn terkejut2 kang lagi kuruih susah akak nk kenal.... hehehe.... ;P .... tapi usahkn kata nana... akak sampai harini dok terkenang xpercaya rumah nana kene masuk perompak... tetiba haku pulak yg lebih2 memikiorkan hal org.. hahaha... ;PP

    ReplyDelete
  3. lily: tula babe.. mulut orang ape i boleh buat kan so lantakkan la dorang heheh anyway tq lily :-)

    kakmawar: amin.. tula nasib dalam kelly ade lagi satu stroller tapi dah cabok la emm blasah jela kak heheh ye sy memang amalkan hari2 baca 3 qul n ayat qursi tu kak tapi yela kan dah takdir tertulis nak jadi so redha jelah.. hahah tekejut tu still ada lagi kak tak taula smpai bile emm elok gak kot mau kurus macam akk heheh.... hahahah mau akak tak tekejut akk orang 1st saye call bagitau kene rompak hehehh anyway tq ye kak datang ziarah ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah... benda kalau kata nk jadi tu mmg di luar bidang kuasa kita... kun fa ya kun.. apa2 pun semua terjadi xkira la baik atau buruk semua ade hikmahnye kan... nanti kalau ada ape2 call la akak... insya allah ape yg boleh di tlg akak tlg...

      Delete
  4. terkejut baca citer ni
    tapi yg paling terkejut bila ada mulut2 yg bercakap tak sepatutnya
    tergamak mereka berkata-kata sebgitu bila org di timpa musibah

    ReplyDelete
  5. kesian ko.. jahattttttttttt betul perompak tu.. iskkk... yg mulut2 celupar tu sila abaikan esok dah jadi kat deme baru padan muka.. sabar bnyk2 ye naaa "hadapi dengan senyuman" k :)

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers