1/04/2012

micasa saye....part 3

cuti2 baru2 ni ...sempatla aku curi2 masa untuk ape lagi kalau tak untuk rumah kan... cite rumah ni memang takkan abis n ade je benda yang nak ditambah nak dibeli.. aku pulak jenis kalau sesuatu tu perlu n tak cukup tu mule la dalam hati ni jadi n berkata2 mcam  ish kene beli la ini kalau tak nampak kosong ish kene beli la itu mata ni tak boleh la tengok mcam takde seri ish kalau ade itu senang nak ini bla bla bla bla bla membebel sorang2la kekdahnye ;-)  kan best kalau duit seguni ;-P .. 

bile dah mcam boring tengok keadaan tu aku pun goda la mr.papa jom la kuar g beli diapers stok dah abis la... hahah baik punye alasan ;-P tapi memang stok betol2 dah abis pun .. g singgah tesco jap sebab mamy poko setakat ni kat tesco je yang murah sikit kan rm42.90 kalau tak silap ... sambar diapers sambar barang2 dapur sikit sepintas lalu pastu terus keluar .......


sambil jalan nak ke pintu keluar tu biase la kan kalau kat tesco kat tepi2 tu kan banyak orang jual2 n promosi macam2 kan... tibe2 kami laki bini terhenti langkah kat tempat orang jual carpet n alas kaki ..budak tu cakap dorang ni dari kl wahh sume benda sume dari kl kan.. hahahaha.. die sebenarnye tengah buat demo spray2 air atas alas kaki tu pastu suruh rasa basah tak basah tak ? sekali aku rasa memang tak basah... wah ajaib disitu...kebetulan memang aku selama ni mencari alas kaki untuk pintu bilik air .. aku kusut mata tengok alas kaki yang aku dok pakai tu ... ala2 towel ohh sungguh tak cantik haha tapi sebab dah tak jumpe yang sesuai kurelakan lah jua.. akhirnye aku dah jatuh cinta dengan bahan seperti dibawah ini......

nampak mcam biasa kan.... ala ade je jual kat kedai2 carpet .. huhu tapi jangan terpedaya aku dh try segala mak nenek kalau cite bab alas kaki ni semua menghampakan .... tapi kali ini pilihan saya memang lah bijak... seriuss uolss bulu2 tu die lain macam...die mcam serap air kat kaki bile kite keluar dari bilik air tau tapi bile tapi material die tak basah n sangat lembut mcam towel baru basuh ngan softlan... nak basuh pun senang just rendam ngan air sabun pastu keringkan je tu je... owhh super suke aku!!!!!!!


selain letak kat depan pintu bilik air boleh jugak letak kat depan pintu2 lain... ;-) 
harga nya sekeping adalah rm40.00

aku memang aim nak beli carpet jenis ni jugak lepas ni.. untuk kali ni rezeki hanya untuk alas kaki je hahaha.... tapi budak tu cakap kat ipoh memang takde jual ... aku beli ni pun time dorang buat promosi kat tesco tu je.. dorang pun dah nak balik kl dah budak tu cakap ok mode mak hampa tau..... 

ni la nama kedainye n brandnye....korang kat kl carila ye ke korang dah tau aku je baru nak tau hahahahaha.. model ke duta brand ni amber chia .. tapi serius aku memang bekann sangat kat carpet die hahah comel n lembut n menyihatkan....


ok abis bab kisah tesco kite teruskan penjelajahan kite ke ssf pulak....

pic kedai tak snap ... dahla parking susah gile nak dapat kat ssf ipoh ni dengan aku mendukung ryyan lagi... danish plak tido ..so mr.papa suruh aku sorang je turun ngan ryan die tunggu danish dalam kete .. kesenangan mr.papa terpancar kan huhuh tapi ape nak buat kan kang die buat angin nak balik terus sape yang sentap?? aku jugak kan.. so sebagai isteri misali serta ibu misali ku gagah jgak la dukung ryan dari start smpai abis aku menggila dalam ssf ni... mr.papa masuk time hujung2 bile danish dah bangun....tangan aku kebas weh.... bukan taknak lepas ryan tu korang paham2la kan ssf tu dalamannye mcam mane aku bejalan pun risau .. dahla sempit barang kaca banyak owhh scary okeh.. memang sangat tak sesuai la bawak budak kan... tapi ape nak buat time tu je ade masa nak singgah so hadap jelah... 

 ha meh nak tunjuk ape aku beli ::::

1
tu bunga kat meja kopi tu heheheh comel tak?  baru la mcam rumah yang ade pompuan yang cantik ;-P
pic dekat2 bunga tu takde plak aku snap ...

2
bunga meja makan ni ;-) 
pic gelap ... mcam biasa sila salahkan bb saye....


3
pasu n bebola rumput tu hahah comel pulak aku tengok.... 

barula tak nampak kosong sangat ;-)


4
 ala tomey2... aku memang tak boleh tengok benda2 mcam ni...gerammm


4
haha tong sampah ni lame dah aku usha.. dulu ade kaler putih sekali haritu 
putih dah abis.. ok takpe blasah jelah kaler ni janji ade.. baru la sedap mata aku pandang kalau tak 
dok sangkut plastik je haha kantoi disitu....



itulah barang2 yang disambar tempoh hari ;-)








7 comments:

  1. bunga mmg sgt diperlukan sebagai penyeri raung kan..sama lah cam u bunga sekuntum dikalangan kumbang dalam family..hehe

    ReplyDelete
  2. haah heheh kalo takde memang suram jela .. heheh tk bangkit kate orang hehe

    ReplyDelete
  3. ari tu mmg nk cakap... letak ler bunga baru naik seri... tp takut zul xsuka bunga... hehehe.. anyway cantikkkkk

    ReplyDelete
  4. mrs designer heheh tula zul akhirnye tumpas jua n mengakui bahawa bunga tu penyeri heheh... tq

    ReplyDelete
  5. CANTIKNYA UMAH U!!!
    terbuntang bijik mata ina nengok! :)

    ReplyDelete
  6. inaachik: tq laling hehe rumah u lagi cantik!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. inaachik: tq laling hehe rumah u lagi cantik!!!!!!!

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers