1/17/2012

besar dah anak2 mama...


alhamdulillah.....
  • danish dah besar...tahun ni dah 4 tahun... birthday die 15 mac ni ;-)
  • tahun ni dah start sekolah hehe dok tadika n taska same dengan rayyan....
  • danish sgt cepat sesuaikan diri dengan keadaan baru....
  • menari n menyanyi makin menjadi plak sekarang ni ..
  • abang yang penyayang n manja
  • makan mcam biasa sangat memilih!!!
  • bangun pagi cukup senang.. ;-)



  • rayyan dah tak bombom dah die cikabom aje heheh... ramai yang cakap ryan dah susut emm aku rase die tak susut tapi berat die slow gile nak naik.. tu kot nampak die mcam susut ...last timbang haritu 10.8kg.. teringat time umur bulan2 dulu perghhh berat die naik bak johan!!! sekali timbang zuppp hahah bile dah start bejalan n lasak terus tak mcam tu dah heheh biasala kan budak2 nak besar memang mcam tu.. asal dorang sihat dah cukup syukur ;-)
  • first week kat taska memang sangat menguji aku... rayyan hari2 meragam n menangis memang tragis n sadis jiwa aku hahah yela aku tak penah berdepan dengan semua ni sejak ada anak ni.. die dah biasa dengan babysitter lama... sekali bile tukar tempat n segalanya baru die jadi lain macam... tiap pagi minggu pertama tu hati aku tak keruan tengok rayyan sangat terseksa batin kekdahnye... kejar aku sampai grill siap pegang grill tu nangis ohhhh sentapppp mak kau dik oii tapi nak buat mcamane kan hidup kene teruskan.....
  • sekarang ryan dah sangat ok!!!!!! tq Allah!!! dan hati mama sangat senang sekali ;-) no more kusut2 n sedey2.. ape pun yang penting hati mak2 yang nak anta ank ke taska kene kental n kuat!!! sesedih mana sesusah mana ank kite nak ok kite kene sabar n tegar!! apa pun kite berdoa n bertawakal..
  • sekarang dah pandai n paham dengar orang cakap ape.
  • baru nak ringan2 mulut nak start bercakap tapi still bahasa jermen lagi
  • suka menari jugak 
  • makan memang pantang tengok... memang seorang pemakan.. makan apa saja... susu memang sangat kerap... kopak bapak ko dik asik beli susu je hahaha...
  • mcam biasa bodak manja ni memang suke melekat kat aku.. balik keje je ha mule la nak melekat je haihhh ade sekali tu seminggu aku tak g erobik gara2 die tak boleh jauh dengn aku sabarrrr jelahh...

begitulah cite anak2 aku.... kejap je masa berlalu tau2 dah besar dah anak2 aku.. tak sangka pulak rasenye... bile nak tambah?? hahhaah insyaallah untuk tahun tahun tahun tahun tahun yang akan datang.. pergh gile banyak tahun kan...kite hanya merancang Allah yang menentukan ;-)



**ramai yang tanya kenapa aku tukar dari hantar anak2 ke tadika n taska.. jawapan sangatlah mudah semua ni sebab danish dah start tadika n kebetulan tadika tu ada taska sekali n sangat dekat dengan rumah so takkan la aku nak anta anak aku sorang sana sorang sini kan... jadi kite satu tempatkan je so senang keje aku nak mengambil n menghantar tu je sebabnya ;-).... pada masa yang sama hubungan antara anak2 aku n babysitter lame tak akan terputus sebab kami sangat rapat.. n kalau anak2 aku rindu kat mamanani dorang aku akan bawak ... jasa mama nani sangat tak akan boleh dilupakan dan sangat2 dihargai sampai keakhirnya... baby sitter terbaik dalam dunia setakat ini cewahhh!!!

1 comment:

  1. belum nk biasa lg... lama2 ok ler.. akak ni yg susah hati, tahun depan ni zara mcm mana? attach sgt kt akak nih.. tambah mmg 24-7 dok ngan mak dia jer.. laagi laaaa...

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers