7/23/2012

salam ramadan

walaupun dah 3 hari berpuasa masih tak terlambat kan aku nak ucapkan selamat menyambut ramadan semua ;-) ... mcmane puasa kali ni? harap semua baik2 aja.. 

bile dah masuk ramadan semua blog tayang makanan la kan... ok ni aku nk tayang sket lauk pauk yang aku dah masak... simple jew yang penting sedap tekak menelan... aku plak time bebuka selera memang down sket la... mybe sebab aku teguk air banyak kot ;p... sahur plak lagi la kan.. buah jela peneman hidup bersahur.... mr.papa plak puasa kali ni tak nak makan nasi.. jadi lauk makan gitu jela nasi untuk anak2 je... tak kisahla kan masing2 nak amalkan gaya hidup sihat disamping beribadah.. jangan niat dalam hati tu puasa ni untuk kurus sudah la kan... 

meh tengok makanan meh....

puasa 1st.... daging dendeng + siakap stim tapi pic siakap takde sebab bateri henpon dah abis ;-)

sempat jugak la mengukis....danish ajak buat .. die nak mcam upin ipin tlong kakros buat kuih raya... mama layankan jela ... cuti kan.. takde hal punye... ni biskut campak2 namanya... asal ape yang ada je aku mix pstu bakorkan... sedap gak.. tak banyak pun buatnye.. memang danish n rayyan berulang2 makan biskut ni kudap2 time tengok tv n main2 heheh.. dah abis pun nnti mama buat lagi... 

2nd puasa... ikan bilis goreng bersama tempoyak dan petai... ni terangkat gile sebab pedas!! aku kan hantu pedas!!.....sedap!! ratah je mcam tu....

gandingkan bersama ikan cencaru sumbat bakar.... masa masak aku cakap sorang sekor makan ye.. gile tamak kan..taknak kongsi2.. ratahla ko sekor2 tu...bile dah bebuka dah menelan air bagai nak ape sekali separuh ikan pun tak lalu...mr.papa je yang gagahkan meratah... ikan ni kecik je.. cencaru ni kalau tekak aku aku suke yang kecik2 aku tak suke besar2 kecik2 tu manis jeee ..

harini? tak tau lagi nak masak ape rasa nye mcam nak buat bihun goreng je..esok aku kaborkan ape juadah berbuka harini...


huhuhuhu mr.papa cakap aku pakai baju ni tak lawo nampak gemuks.... ok nyahkan baju ni dari lemari aku!!!!



selamat berbuka semua :-)

3 comments:

  1. amboi lauk semua terangkat u..sedap2 tuh..i ni hah masak pn yg simple2 jer..malas nak snap..hehe

    ReplyDelete
  2. hahah takde terangkat lah lilly biase2 simple2 je tu pun masak sikit gile...

    ReplyDelete
  3. mmg terangkat! org2 pun terangkat.. hehehe... xde nampak gemuk lah.. ok jer baju tu...

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers