12/19/2012

kambing dan lain-lain

memandangkan harini kat opis aku ni ade makan-makan kambing bakar jadi mcam nak cite la pasal kambing. aku percaya ramai yang menggemari daging kambing kan? untuk pengetahuan semua eh ade ke yang nak tau ? ;p selama aku hidup dah 28 tahun dalam dunia ni aku tak pernah langsung makan daging kambing ni... ape rasanya memang aku tak penah tahu.... tapi bau orang masak daging kambing aku boleh cam... 

tak tau kenapa aku tak makan kambing...padahal laki aku suke betol, bapak aku bela kambing, aku pun penah jaga kambing haa serius jaga kambing memang senang gile..dengar cakap n suke beratur....aku anak kampung ;) ..dulu aku tak geli langsung nak g kandang kambing bapak aku nak naik kandang nak bersih kandang tapi sekarang ??? tak tau hormon apakah aku tak boleh nak pegi apatah lagi masuk kandang kambing dengan aroma yang ohhh hahahaa...diva sangat kah? tak tau lah hahah abang aku cakap aku lupa daratan..ade aku kesah nyah? ape yang aku melalut ni....?

*pic google*

ala aku bukan kambing je aku tak penah makan banyak benda lagi aku yang tak penah makan...aku ni jenis tak suka mencuba makan benda yang aku tak penah makan....sebab tu danish sebijik perangai aku ....so jangan nak marah danish kalau danish taknak makan makaroni bakar kau ;p...

harini kite kupaskan ape yang aku tak penah makan n aku tak penah teringin nak try....aku tau takde sape nak kesah langsung pasal hal ni tapi dari blog aku sunyi baik cite pasal hal ni kan untuk panduan anak menantu or cucu  aku sok senang dorang tau mak metua / opah dorang ni tak makan ape kan..

sebelum tu untuk n3 kali ni aku banyak amik pic dari mr.google je.... dah nama pun tak penah makan kan mcmane nak ade gambar sendiri kan.....

ok selain kambing..aku jugak tak pernah or tak makan ( buat masa ini..untk akan datang wallahualam ) sila rujuk gambarajah yang sempat aku save dibawah ni kira sebahagian la  :

sushi - cantik tapi serius tak boleh nak telan

ikan salmon


telur separuh masak tapi telur goreng n rebus aku telan ;)


tahu jepun


ikan dori

daging itik

 itula antaranya benda yang aku tak penah makan n belum tebukak lagi selera nak makan tapi tak taula plak masa akan datang kan?.... manusia boleh berubah tak gitew??? boleh di rumuskan atau dipendekkan cite aku ni tekak melayu or tekak kampung sket... tekak save gitu, makan bnda2 murah je uols... hahaha tapi mr.papa cakap aku jakun??? motif sangat kan? yela die kadang tensi gak sebab kebanyakan ape yang aku tak makan tu la feberet die hewhewhew.....


 


No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers