12/31/2012

2012 dalam kenangan

aku pun taknak ketinggalan untuk update pada hari last dalam tahun 2012 ...cepat gile masa bejalan kan tau2 dah nak masuk tahun baru esok ni.. kat opis tak de orang ramai yang cuti..aku kejeharini sebab nak simpan cuti untuk projek tahun 2013 insyaallah...tu pun kalau jadi kalau tak jadi bawak jela ke tahun depan lagi tak kisahla kan... 
 *google* 

2012 banyak kenangan suka duka pahit manis yang aku lalui..aku memang bukan jenis yang suke mengenang-ngenang tapi dah ade blog ni bolehla nak kenang sikit-sikit..dengan segala kenangan kejadian yang manis-manis yang pahit - pahit ini telah cukup mengajar dan mendewasakan aku untuk menjalani kehidupan seharian... 


jom kite imbas serba sikit kenangan untuk 2012 yang bakal berlalu ;)

  

 
benda yang paling aku terkesan yang aku tak akan lupa apa yang terjadi pada tahun 2012 adalah kes rumah aku di pecah masuk tu....hanya Allah je yang maha mengetahui betapa susahnya untuk kami menerima semua tu..tatkala baru pindah baru rasa nak seronok duduk kat rumah baru duduk kat rumah sendiri tiba-tiba datang musibah kejadian pecah masuk tu ...kehilangan harta benda yang baru di beli, kehilangan sekejap kereta suami, kerosakkan rumah yang baru di duduk oh sungguhla menyakitkan jiwa kami...


sangat rasa terjatuh pada saat itu..tapi itulah kehidupan kan...ada pasang surutnya....aku pasrah dan redha dengan semua ketentuan ini dan walaupun masih belum sepenuhnya kami pulih tapi aku bersyukur masih lagi berpeluang untuk berada di tahun baru kelak dan insyaallah dengan keizinan Allah mungkin dapat memulihkan segalanya seperti biasa....ameen....


 
kehadiran si whitey yang tanpa di duga n aku tak pernah terfikir nak tukar miss kelly aku..tapi siapalah kita untuk menolak semua suratan yang dah tertuliskan..begitu Allah nak memudahkan urusan aku tatkala aku terjatuh pada ketika itu...terima kasih ya Allah alhamdulilla...dan buat masa sekarang hanya whitey inilah satu-satunya kenderaan kami sekeluarga.. kereta mr.papa masih belum ada ganti lagi.. next year?? insyaallah..tak berani nak kata sebab tuan badan tak cakap ape-ape lagi hehe....seprais letteww ;p


anak- anak membesar dengan sihat alhamdulillah....dah genap setahun masing-masing duduk di taska dan tadika..hari-hari dorang seronok.. lusa rayyan dah start tadika...cepat dari abang nya masuk tadika umur 3 tahun..belajar rajin-rajin ye anak-anak mama... risau sebenarnye memikirkan si rayyan ni ...boleh ke dia kat tadika tu nnti tak ke asik kacau abang danish je? tapi teacher kata die ok n dah boleh ke tadika lagipun teacher kata nnti da rugi kalau duduk tadika sebab dia dah boleh so aku ok kan je...

haa tengah godek-godek folder gambar terjumpa pic ni ..hahaha aku tengok pun aku dah nak tegelak..iols tahun ni 1st time jejak kaki kat bumi thailand..orang dah ke phuket bagai ko baru ke hadyai kann haha gile kesian..takpela boleh le kan dari takde ;p... ni pun rombongan cik kiah opis...

majlis doa selamat dan birthday danish n rayyan pun berjalan dengan lancar..... majlis yang sederhana dan sangat comel n sweet!!! doakan ada rezeki lebih lagi boleh la buat makan-makan mcam ni lagi kan....terima kasih kpd yang hadir mntak maaf kepada yang tak dijemput...tak sempat n majlis kecik je heheh..





itulah sedikit sebanyak imbasan saya....selamat tinggal 2012.....


 eh ok babai..selamat tahun baru semua



1 comment:

  1. It's going to be end of mine day, except before ending I am reading this impressive post to improve my experience.
    Here is my web-site natural collagen

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers