8/03/2011

ramadan day 3...

ape lagi la budak bobot aku  ni kan nak menghupdate pepagi buta nihh!!! hahah tajuk je lain2 tapi pic hari2 same.. makanan makanan dan makanan ape?? makanan???? aku serius la nak update makanan je yang aku semangat sikit update benda lain macam rase eh nanti dulu la makanan lagi penting ni ...

layan jelah sementara aku larat masak n larat snap aku tempek sini ye sok sok kalau aku tempek pic jantan hensem kasut masut ha sendiri mau ingat lah hahahahaha eh kasut raya tak beli lagi !!!! ok nanti nak g shopping raya lagi..beli ape yang tak beli lagi ;-P

ramai yang tanye sempat ke masak ptg2? jawapan aku ye sempat sebab bulan puasa aku balik cepat.... balik pukul 4.30petang...balik terus amik anak2 n terus balik rumah tak singgah mane2 pun....

ala masak pun bukan banyak (time nak snap aku pegi dekat2 mangkuk tu)...masak untuk sekali makan je sebab sahur memang tak makan semangkuk kecik je...tu pun dua jenis je hari2..nasi pun masak 1 pot je sebab mr.papa n anak2 je ..me? i mmg dah lame tak makan nasik diet kononnye ( mujur timbang ade turun dan turun ) hahahh...mr.papa memang tak cerewet makan tapi die lebih suke makan masak dari rumah... dahla hari tak puasa aku tak memasak langsung sebab mr.papa memang taknak makan (diet) ..jadi bulan puasa ni la nak merajinkan diri pun kan.... beli la jugak kadang2 tapi setakat ni belum lagi terjah ke mana2 pasar ramadan..**ohye semalam la singgah tepi simpang rumah bli karipap n agar2 untuk danish...lgpun kebetulan aku pun suke masak jadi tak ade masalah la di situ...



jadi semalam aku masak dua jenis lauk( macam biase ) seperti di bawah ini :

 kari daging + kentang

 kobis goreng seafood

 sambal belacan + limau
  • bebuih2 ni sebab aku blend je hahaha nak tumbuk2 adalah lambat!!
  • perah limau n campak limau2 skali dalam tu ....aku kan suke campak2


hasil belian di tepi simpang rumah saya....

  •  karipap-sardin roll ni sedap!!! danish n rayyan makan beketul2 tapi rayyan la paling selera ngan karipap ni... haih budak sorang tu kalau dapat makannnnnnnnn hahhahaha
  • agar2 tu danish yang punya


 tauhu sumbat ** ni beli kat ofis .... 
  • ai tak tau rasa ape sebab yang makan adalah mr.papa sorang..
  • hahah tak bukak dari plastik pun tauhu ni sian hahaha... 


sekian....


dari gadis wanita berbaju purple budget lawa

3 comments:

  1. amboi sakan u masak..i stakat ni baru masak sambal udang jer sejenis..hehe

    ReplyDelete
  2. Hello, I love your callsign, 'My everything'. One of the most beautiful songs ever composed is titled, 'You are my everything'.
    Love the food here, da tentu tiga pinggan nasi lichin, ha ha.

    Here's wishing you and all at home,
    Telah berlabur tirai Syaaban menjelma pula Ramadhan.
    Saya ucapkan moga berjaya menunaikan puasa dengan Jayanya.
    My best regards. And you keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  3. sayangggggggggg... tunjuk la u nyer bebola udang tu! :)

    pisst, tersehati sejawa plak kite. sis pon berbuka kari daging jugak on 3rd day puasa...

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers