10/08/2012

dia suamiku






mr.papa senang je nak jaga die... nak amik mood die tak payah nak susah-susah... ko jaga die almari die susun je baju seluar die ikut turutan ikut corak....kalau die nak makan masak je ape die nak makan ...part makan ni jarang la biasa pun dapor aku berasap time ramadan je ..bulan2 lain dapu berasap untuk buat lauk anak je hahahha dasarrr bini pemalas kann, so kalau ikut je semua tu gerenti ko mintak ape saje die pasti diturutkan. senang gile kan?...

mr.papa memang pembersih gileee ... sape tengok cite keluarga iskandar...tu watak si azhar sulaiman yang jenis super clean tu haa sebijik laki haku hahaha serius sebijik!... syukur disitu sebab aku tak susah nak manage kerja rumah aku..sebab bab2 membersih ni memang keje die tak payah suruh tau2 setel kebetulan jugak aku pun sama mcm tu kire sekepala la..mudah la kan kalau kite sekepala bab2 mcam ni kan.... disamping pembersih dia jugak pengemas...semua benda mesti kena kemas....jangan nak bagi alasan anak kecik ke ape ke die memang tak nak terima.. nasibla anak-anak pun dah paham sangat dengan bapak dorang...sebelum ape-apa danish dah ajar rayyan kalau nak main ape2 ambik mainan yang nak dimain je..kalau nak maik kereta simpan dulu motor tu so baru main kereta ha mcam tula kekdahnye...syukur alhamduliilah hero-hero aku tu dah paham sangat dengan disiplin yang bapak dorang dah terapkann..

gambar hiasan....
koleksi makeup laki haku ;p...dulu lagi banyak tapi banyak perfume jele ....sejak kene rembat dari jahanam yang masuk rumah aku dulu ni die tengah kumpul balik ni heheh....



lagi satu mr.papa pantang kalau masuk rumah kasut / selipar besepah-sepah..nak merasa seliper ghaib try kasut tak susun bile masuk rumah ....nak keluar balik tau2 dah tak de dah seliper tu...serius kejam...danish selalu kene mcam tu hahahah...tapi jangan salah sangka mr.papa mcam tu hanya untuk family kecik kami je yang terdiri dari aku danish n rayyan jew.... kalau orang datang rumah die tak heran punn lantak la ko nak letak kasut kat mane pun...jangan la sebab kan selipertu korang jadi alasan taknak datang umah aku plak kann... no no no yee... untuk tetamu lakukan lah ape saja....no problem...

dia selalu cakap dia taknak anak-anak dia malas..so dari kecik kene terapkan benda-benda mcamni...nnti dah besar dah liat memang susah nak bentuk...betol jugak kan...tak kisahla anak lelaki or anak perempuan..rajin mesti kene rajin dalam ape bidang pun...takpela aku pun tak kisahla janji semuanya bahagia n yang terbaik untuk orang-orang yang aku cintai ni...



dia bestfrend aku..dia gaduh aku....dia cinta aku..dia pengkritik aku...dia penceramah aku....dia penghibur aku..dia lah peneman aku dikala suka duka jatuh bangun aku.... dia suamiku :)

sayang sayang ketat-ketat...

*mood harini mood jiwang kat laki ;p

7 comments:

  1. untung dapat husband yg rajin kemas and pebersih ni..nak2 sekepala plak kan

    ReplyDelete
  2. wah bagusnya ;)
    jarang jumpa lelaki mcm ni
    kata org,kalau suami pandai berkemas ni dia juga pasti cerewet,maksud saya dia agak cerewet sbb dia juga pandai buat.kalau yg malas,dia tak cerewet sbb tahu dia pun sama pemalas ..haha

    ReplyDelete
  3. lilly: alhamdulillah :)

    irfa: btol hehe.... pandai u ;)

    ReplyDelete
  4. ok baru boleh comment.. hahaha.... bagus dpt laki mcm ni... laki ku?? jgn harap okeh... nama jer designer.. manja kottt.... semua bini buat... tp sekali dia mengemas, abis semua berkilat kilat... kahkahkah

    ReplyDelete
  5. kak fahana,sy nak tnye..kt mane akak bli hanger kayu tu? nampak kemas n stylo je dlm closet..>_- sy nak pindah umah ujung thn, so tgh cari item yg best2 utk umah baruuu..;)

    ReplyDelete
  6. ANON: siapakah gerangan anda? mesti kenal ai kan hewhewh...hanger tu beli kat ikea je.... so sila terjah ikea yee...

    ReplyDelete

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers