9/12/2012

rumahku tak beraya


semua biskut hasil tangan sendiri hasil beli sendiri semua dah siap masuk dalam balang .... tapi yang dalam balang ni je yang ade untuk rumah aku balance semua dah pos ke rumah mama n dah abis dah pun... tapi yang dekat rumah sendiri???? haa dok mcam tu je dok elok penuh lagi tak berusik langsung....huhu sian kan... sape nak makan tu? nak buang? ohh pembaziran amalan syaitonn...

tak boleh nak salah kan sesiapa dalam kes ni sebab nya adalah datang dari aku selaku tuan rumah... raya cuti seminggu tapi seminggu2 takde kat umah.. dah nama pun cuti raya tentula digunakan untuk balik kampung...kena plak kampung kami jauh2..bila dah abis cuti start keje mcam biasa tentu takde sapa nak datang rumah, orang pun keje balik petang semua dah letih memang kat rumah je la melepek memasing jadi malam pun rumah ku tiada kunjungan dan aku jugak tak kemana2...bila dah setiap hujung minggu aku pun tak penah ada kat rumah ada saja agenda keluarga yang perlu dipenuhi.... jadi itulah sebab musabab kenapa balang kuih raya aku still penuh n rumah pun dok diam situ je tanpa ada kehadiran orang untuk beraya....

tak syok sebenarnye mcam tu ... aku suke masak2 suke hidang2 suke orang datang rumah .... setiap tahun yang lepas2 bila raya  tak kira rumah sewa dulu or rumah sendiri sekarang pasti aku akan ada tetamu yang datang n aku akan masak mcam2 jamu makan ohh sungguh besttt tapi tahun ni semua tu takde.... huhuhu sentap mak noks... tula mcam aku cakap tadi tak boleh nak salah kan sesiapa sebab ramai yang call cakap nak datang beraya tapi aku yang tak ada .... ape nak buat kan? raya pun dah nak abis.... jadi kuih raya adalah rezeki kengkawan kat opisla kot....macam minggu ni pun aku takde kat rumah jugak insyaallah ke penang... cuti lame lew katew kannnn....

kosong n sunyi je meja makan aku ... hehehehe.... haa tahun ni pun aku tak beli ape pun yang baru untuk raya ni... semua maintain yang sedia ada je... next year kalau ade rezeki lebih aku rasa dah sampai masa kot aku tukar or tambah2 ape2 yang bagi lain sikit ...insyaallah....



No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers