6/27/2013

puasa

tak lama je lagi ramadan akan datang....cepat nye masa bejalan...alhamdulillah buat julung julung kalinya aku ganti puasa bukan dalam bulan syaaban hahaha memang dasar khenn.. ye salah satu azam saya tahun 2013 adalah untuk ganti puasa awal.. mcam tahun sebelum2 ni kuss semangat uholss menganti pose sehingga nak dekat ke titisan terakhir memang buruk beno perangai aku kan, masa awl-awl taknak ganti bile nak hujung-hujung nyawa.. 

so mcamane persediaan anda semua menjelang ramadan ni? aku biasa biasa aja.. mcam tahun-tahun sebelum ni jugak semua dalam sederhana... haa macam korang semua tau kan kalau nak tengok dapor umah aku berasap kene bulan puasa je lah sebab bulan ni je aku masak huahuahua.. jadi asal masak je nnti penuhla blog ni ngan gambo lauk haha tengok-tengok lauk yang same je tetiap tahun aku tempek sebab tu je yang aku tau masak :p ...

ok bagi menyemarakkan lagi semangat nak memasak jom kite intai-intai dapur ciknana ewaahh ... pic yang same je pun huahuahua modal nak update blog sebenarnye ;p


 ok ni tipula aku yang masak kan hahahah beger bakar untuk bukak posa bagi yang saja nak tukar selera ape salahnye kan.. tapi aku tak suke geger mcamni sebaba banyak benda moden dicurah atas beger ni iols kan tekak kampungss....


 daging n ayam grill jew .. simple n sedap


 tempe goreng + saden + ikan goreng + sayur campur cendawan


 lemak udang n kacang buncis


 bubur caca
 * ni feberet saya ... ape diet? persetankanlah ;P kalau jumpa bubur cacar ni aku tak heran dah ape benda pun telan dulu nnti baru pikir lemak yang mendatang hahaah


tiramisu blueberry 


daging dendeng + petai bilis masak tempoyak? aku tak tau nama sebenar + kerabu pucuk paku


macaroni bakar


semoga dengan paparan itu tadi dapat membuahkan idea-idea yang menarik untuk 
mewarnai ramadan anda nanti....phewww ayat haku dah mcam dalam nona ... ok semua kakak undur diri dulu k.. kakak ade projek nak buat tengahari ni maklumle kan hari jemaat ni panjang le sikit kaki ni kan ... ok tata....


kakak sebelum pakai braces ;)

motif?? kbai

No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers