7/17/2013

RAMADANKU


ambik kau dah seminggu puasa baru la tehegeh-hegeh nak mengupdate kannn.. cam biasalah aku kan terkenal dengan janji tinggal janji janji nak update selalu tapi non hado.... bz kekdahnye uolsss kannn.ok taknak banyak cakap jom tengok lauk pauk dari dapoq cheq....heheh mcamla kau masak memacam kan hahaha takpela sharing is caring gitew mane tau dengan gambo lauk aku ni korang boleh dapat idea kan...


 ni ramadan 1st....serius time ni tak tau nak masak ape tibe2 dalam kete mr.papa cakap nak makan pajeri terung lah... whatt??? terung mane ade jadi ke kedai runcitla mencari terung bagai so balik terus besilat masak untuk suami terchenta alhamdulillah abis licin die makan.. mane tak nye aku memang masak untuk tekak die je pun hahah.. cucur udang plak terjadi sebab ingat nak goreng ikan tapi ikan takde kat kedai so buat cucur jela... cicah ngan kuah kacang segera sudahhh...telur masin yang tak masin.. membe g site pstu die beli telur masin ramai orang opis kirim aku pun menyampin gak kirim tapi aku kirim sebijik jee hahahah..telur dadar memang pembangkit selera. syukur alhamdulillah kenyangg kami laki bini .. 



ramadan 2. sayur campur + jenahak n tempe goreng berempah + sambal sardin. simple je n cepat je masak.... boleh la baring2 betol kan urat heheh...



ramadan 3.masak tapi tak tangkap gambo sebab kalut sangat... masak lebih sebab malam tengah malam tu nak balik umah mama so mama dah siap pesan suruh masak lebih untuk sahur sebab mama malas masak..boleh mcam tu kan hahahhaha takpe la ma untuk mama n family aku sanggup buat ape saja insyaallah.





ramadan 4.ni masak kat umah mama ... walaupun balik umah mama kite masak tetap masak... hehe tapi sejenis ni je yang lelain semua mama masak tapi tak snap le pulak... emm aku kalau balik umah mama memang tak boleh tak masak sebab abah aku pasti akan mintak macam-macam


 ramadan 4.abah requested nak makan ketam kakak masak gitew.... ok siap                      ketam masak lemak cili api !!!!! tapi aku dah sound awl-awl dah lepas berbuka telan ubat gout terus bukan main kan langgar pantang kan.. takpela sekali sekala dah teringin kan...




ramadan 6 ..gambar 1st tu lauk merajuk hahahahaha budak ni memang kuat sentap uols...silap sikit haa mule la die ... ok untuk kali ni kite datang kan set dengan tempe bercili berkicap+sambal udang dan petai+gerut-gerut goreng berlada tapi kene asing sebab ada hero hero kecik pun nak berdamping makan kang pedas jenuhh heheh




ramadan 7 ..bihun goreng je  sebab dah mcam rase boring asik masak lauk je kan.. ubah selera plak masak bihun goreng



ramadan 8 ..dan semalam terjadilah ayam goreng serai + sayur kailan dan durian sebagai manisan ...eh apsal semua yang dalam gambar ni nampak banyak gile ek? padahal hahahahahah sejemput je aku masak kikiki....

untuk harini mr.papa dah taknak makan sangat dah berat sekilo dah naik meroyan sepagi uolss.. hahah die jeles tengok bini die turun sekilo kikiki ok babaii.. nnti kite sambung lagi ye .. mcamne aku boleh turun berat? hahahaha jom ramai-ramai pakai braces huhuhuhu tapi mcam korang tau la kan aku ni frame dah hakikatnye besar turunla mcamane pun nampak mcamtu jugak hahahah nasib badan lah kann hehehehe tata


No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers