7/19/2012

ada yang nak dishare kan

mula2 aku malas nak post n3 ni.. tapi kan tapi kan keadaan memaksa untuk aku memperjelaskan sesuatu.. mcam biasa la blog kan dah mcam diary so ape2 mesti rasa nak luah kat sini....cite ni rentetan dari kes pecah rumah aku dulu...kerugian aku kesengsaraan aku siapa yang tahu...mcam berat mata memandang berat lagi bahu memikul kan.. tapi dalam menjalani hari2 yang mendatang makin lama makin setel makin lama makin lupa makin lama makin senang n pendek kata Allah permudahkan segala urusan kami amin.... cuma dia uji tahap kesabaran aku n mr.papa untuk berdepan dengan ujian ni.. akhirnya kami pulih hampir sepenuhnya dari kerugian itu semua....syukur pada mu Ya Allah ...sesungguhnya kau maha mendengar ....

tapi biasala mulut orang kan... yess lagi sekali aku di tomahkan dengan mcam2 presepsi dan rekaan rekaan cerita.... sungguh sakit hati sakit telinga aku... pendek kata mcam nila ada segelintir manusia yang tak boleh nampak aku pulih, nampak aku senang sikit, nampak aku seronok sikit ...kalau boleh nak sentiasa aku ni di rundung muram di bebani dengan kesusahan selama lamanya biarla aku ni tak ade ape2 haa mcam tula kiranya.... nauzubillah semoga Allah je yang dapat membalas perilaku kalian..

salah satunya isu yang terbangkit ...adalah hal insurans rumah yang aku dah amik...bila dah kene rompak tu masing2 tanya ape yang hilang ape yang hilang aku pun cakap la ape yang hilang bile bagitau yang hilang tu tak banyak sangat dah dorang cakap aku ni tak terus terang la itula ini la pstu bila aku ckap syukur aku ada amik insurans isi rumah masing2 tak tau ape terus panah aku dengan mengatakan aku ni mengada adakan cerita kononnya mane ade insurans isi rumah...aku tak paham sungguhla..kalau tak tau tu blajar la kan jangan la tuduh menuduh ni tak terus kata aku ni reka2 sebab aku nak sentiasa selamat n sentiasa senang WTF!!!

jadi aku terpanggil la untuk share sikit...so kepada yang rasa musykil ke rasa mcam tak betol ke ape yang aku cakap selama ni harap boleh la tidak begitu lagi... aku bukan buat cerita untuk sentiasa senang or selamat or ape2 saja...ni adalah pelindungan yang aku dah amik setelah sekian lama dan ape2 jua itu semua adalah dengan izin Allah... 

sesiapa yang tak ada lagi aku rasa ptut masing2 ambikla insurans mcam ni selain dari insurans diri sendiri n anak2...tak rugi pun ..masa depan kite tak tau kan ape yang akan terjadi so bile ada insurans mcam ni sedikit sebanyak dapatla ringankan beban yang ditanggung...korang pun tau aku bukan la nak promote2 tempat mana aku ambik ..terpulangla pada diri sendiri ok...gambar dibawah adalah pilihan saya....kereta mr.papa yang dulu pun dari insurans institusi yang sama..selalu kite beli rumah memang dah ada insurans siap2 bukan? tapi yang ni special sket sebb die cover isi rumah n bangunan sekali... sape yang nak tau lebih mendalam searchla sendiri ye..nnti aku salah cakap kene saman plak kan...

 
saya bukan reka2 ye **saya tuju kepada yang beranggapan begitu selama ini kepada saya*** sedih tau aku ..dahla time aku down bukan nya nak tolong ni tambah lagi down aku... teruk betol la...


kat sini la aku mengadu nasib cewahh... yela bagitau kete hilang (insurans kete la ) ... bagitau tv hilang laptop hilang haa disinilahh.....tapi memang cepat la berurusan kat sini..dengan pekerja yang sangat mengambil berat n sangat efisen!! puas hati to da max!! yela dah kene la baru tau selama ni dok bayar saje je tak penah nak amik tau pun kan... tu kira satu pembelajaran jugakla untuk aku ....kalau tak sampai sudah aku tak tau mcamane2...

cukuplah disini sekadar luahan dan kongsian dari aku ....

No comments:

Post a Comment

dah kawin ...

Daisypath Anniversary tickers